Uniunea Europeană are în plan modificarea modalității de testare a emisiilor poluante ale mașinilor. Din 2017, actualul sistem NEDC (New European Drive Cycle) se va transforma în (WLTP) World Light Vehicle Test Procedure.
Modificarea sistemului de testare îi va obliga pe producători să investească mai mult în soluții de reducere a noxelor pentru a îndeplini standardele impuse de Comisia Europeană. Conform unui raport BNP Paris Bas este posibil ca prețul unui vehicul să crească cu sume cuprinse între 800 de euro și 1.000 de euro. Asta pentru că, așa cum susțin unii reprezentanți ai industriei, nicio companie nu își va putea permite să acopere creșterea costurilor de producție din profit. De altfel, chiar secretarul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Erik Jonnaert a menționat că producătorii vor fi nevoiți să transfere costurile suplimentare către clienți.
Implementat în 1970, sistemul de testare NEDC este, fără doar și poate, învechit și nu mai reflectă realitățile din traficul de astăzi. Același raport BNP ia în calcul o diferenșă de circa 23% între emisiile reale și cele scoase în evidență de NEDC. Mult mai aproape de realitate WLTP este însă considerat de producători un plan prea ambițios pentru implementare în 2017. Analiștii BNP au calcuat că „o eventuală diferență de 20% între cele două sisteme de testare ar duce – luând în calcul un cost de 30 euro/gram de CO2 investit în tehnologia necesară – la o creștere a sumelor investite în reducerea de noxe de circa 11 miliarde de euro la nivelul întregii industrii europene”. Asta ar însemna, mai exact, o creștere a costurilor / mașină produsă de circa 800 de euro.
[…] Uniunea Europeana are in plan modificarea modalitatii de testare a emisiilor poluante ale masinilor. Din 2017, actualul sistem, relateaza autoindustry.ro. […]