Dacia își va menține și în acest an statutul de motor al întregului grup Renault în Europa, în materie de vânzări. Arnaud Deboeuf, directorul gamei entry, estimează o creștere de cel puțin 13% pentru constructorul argeșean, în 2014.
‘Vânzările de automobile din gama “Entry” (Logan, Sandero, Duster) au continuat să crească în lunile ianuarie şi februarie. Anul trecut am vândut 1,08 milioane de unităţi, în creştere cu 13% şi vom avea o nouă creştere în Europa în acest an’, a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez La Tribune.
În ceea ce priveşte planurile pentru pieţele din afara Uniunii Europene, Arnaud Deboeuf a precizat că anul acesta va fi introdusă noua versiune Logan pe piaţa din Rusia şi va fi inaugurată o nouă uzină în Algeria. De asemenea, compania va intra pe piaţa din Indonezia în 2014.
Vânzările mondiale înregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1% până la 2,628 milioane vehicule însă această creştere se datorează vehiculelor ieftine.
Înmatriculările de autovehicule Dacia în Franţa au crescut cu 11,2% în 2013 până aproape de 90.000 de unităţi, cu o cotă de piaţă de peste 5%.
În pofida reuşitei sale, gama “Entry” a celor de la Renault nu este scutită de unele eşecuri. Spre deosebire de succesul Logan, Sandero şi Duster, clienţii nu se grăbesc să cumpere monovolume Lodgy. Produs la Tanger, în Maroc, acest vehicul constituie un semi-eşec, doar 43.000 de unităţi fiind vândute anul trecut.
Utilitara Dokker, produsă de asemenea în Maroc, nu constituie nici ea o mare reuşită cu doar 51.000 de unităţi vândute. ‘Am înlocuit vechea furgonetă de la Logan cu trei modele: Lodgy, Dokker şi noul break Logan. A fost o greşeală’, a apreciat Arnaud Deboeuf, citat de Le Tribune.