În 2013 vor fi inaugurați aproximativ 250 de kilometri de autostradă, care se adaugă la anul-record 2012, cu 140 kilometri. Odată cu aceste inaugurări se încheie aproape toate proiectele începute în ultimii ani: în 2014, nici un kilometru nou nu se va mai construi, deoarece nu au mai fost deschise alte proiecte.
Anul 2013 va aduce finalizarea segmentului de autostradă Sibiu – Deva – Lugoj, din cadrul Autostrăzii A1 (București – Arad – Nădlac). Tronsoanele lipsă din această autostradă stau în așteptare, după ce licitațiile de atribuire au rămas în stadiul de anunțare a câștigătorilor. Este vorba despre circa 100 de kilometri, care odată finalizați ar putea permite traficul neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu, prin Ungaria, până în vestul Europei.
Cel mai devreme, aceste tronsoane ar putea fi gata în 2015, dacă contractele cu Guvernul vor fi semnate în timp util, potrivit unei analize făcute de Finanțiștii. După aceea, singurele segmente neacoperite de autostradă, de la Constanța în Europa, ar urma să fie Pitești – Sibiu și Centura București.
Segmentele din A1 programate să fie date în folosință în 2013 sunt:
Sibiu – Orăștie – 82 km
Simeria – Orăștie – 17,7 km
Lugoj – Deva (parțial) – 27,5 km
Arad – Nădlac – 38,9 km
Acestea se adaugă porțiunilor inaugurate în 2012:
Centura Arad – 12,25 km
Timșoara – Lugoj (parțial) – 9,5 km
Simeria – Deva – 14,8 km
De asemenea, în 2011 a fost finalizată Timișoara – Arad (32,25 km).
În anul 2012 a fost inaugurată și Autostrada Soarelui (A2), integral, la aproximativ 30 de ani de la startul proiectului. Aceasta leagă București de Constanța, pe o distanță de aproximativ 200 km, scurtând timpul de călătorie spre litoral cu cel puțin 2 ore.
Pe lângă A1, în 2013 ar trebui să fie predați și 64,5 kilometri din Autostrada Transilvaniei, între Suplacu de Barcău și Borș.
În total, în 2012 au fost dați în folosință 140 km de autostradă, și împreună cu cei 250 km ce urmează să fie deschiși circulației în 2013 ar totaliza aproximativ 400 km finalizați din proiectele începute în urmă cu 4-5 ani. Dacă adăugăm și cei aproximativ 100 de km cu licitațiile efectuate, lungimea totală realizată de guvernul Boc depășește 500 de km, față de aproximativ 900 km promiși în 2008.