autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, iul. 16th, 2012

Autostrada Soarelui este inaugurată după 30 de ani de lucrări

Săptămâna aceasta, joi sau vineri, respectiv pe 19 sau pe 20 iulie, Autostrada Soarelui A2 va fi circulabilă integral, pentru prima dată, pe lungimea de 197 kilometri, cît măsoară, la care se adaugă și porțiunea de A4, centura ocolitoare a orașului Constanța. A2 a fost construită, teoretic, în decurs de aproape 30 de ani, sub mai multe guverne, dintre care unul comunist. Primul tronson, 18km, Fetești – Cernavodă, a fost inaugurat în 1987, și includea și podurile de la Cernavodă. Lucrările au continuat, cu ritmuri diferite, sub premierii Petre Roman, Adrian Năstase, Călin Popescu Tăriceanu, Emil Boc, Mihai Răzvan Ungureanu și Victor Ponta. Miron Mitrea, Radu Berceanu și Anca Boagiu sunt 3 dintre miniștrii ai transporturilor cei mai implicați în construirea acestei autostrăzi. Practic, însă, autostrada va mai avea un sector, Cernavodă – Medgidia (20 km), care va fi utilizabil doar pe o bandă pe sens. Acesta va fi gata în secțiune de autostradă, cu două benzi pe sens, abia anul viitor.

Pentru ca lucrările finale să poate fi derulate, CNADR a anunțat închiderea secțiunii de la Murfatlar până la intersecția cu centura Constanța (A4), de luni, 16 iulie, până joi, 19 iulie. Numărul de kilometri care sunt deschiși traficului pe A2 în această săptămână este de aproximativ 47 kilometri. Distanța București Constanța va putea fi parcursă în circa o oră și jumătate.

Tot pe 20 iulie, va mai fi inaugurată și autostrada A3, București – Ploiești, care este, practic, neterminată, deoarece îi lipsește tronsonul Centura București Nord – București, o porțiune care va intra direct în oraș, în zona Pipera. Lungimea acestui segment de autostradă este de 55 km.

Toate aceste sectoare de autostradă au avut termene de finalizare depășite.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>