Autostrada Nădlac-Arad, supranumită Poarta de intrare dinspre Europa de Vest, va fi gata până la finele lui 2014, promit autoritățile. Termenul de finalizare a fost depășit cu aproape doi ani, întârziere provocată de rezilierea repetată a contractelor de execuție.
În prezent, doar unul dintre cele două tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Arad, Nădlac-Pecica (22,2 kilometri) şi Pecica-Arad (16,7 km), se află în curs de finalizare, pentru celălalt lot nefiind încă parafat un nou contract.
Primele probleme au apărut în 2012, atunci când Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anulat înțelegerea cu firma Romstrade, câștigătoarea licitației pentru tronsonul Nădlac-Pecica. Au fost invocate suspiciuni de fraudă privind modul de atribuire, precum și ritmul nesatisfăcător al lucrărilor.
Lucrările au fost preluate pentru 56 milioane de euro de joint-venture-ul italiano-german Astaldi-Max Boegl, cele două companii urmând să predea cei 22,2 kilometri ai autostrăzii Nădlac-Pecica până în această toamnă.
Pentru celălalt tronson, Pecica-Arad, nu există deocamdată un constructor nou, după ce CNADNR a reziliat vara trecută contractul cu austriecii de la Alpine, intraţi în faliment. Sectorul lung de 16,7 kilometri este construit în proporţie de 85%.
CNADNR promite deschiderea porţiunii până la finele lui 2014, însă, termenul pare exagerat de optimist, având în vedere că autorităţile nu au organizat încă o licitaţie pentru atribuirea lucrărilor de finalizare.
[…] Autostrada Nadlac-Arad, poarta de intrare dinspre Europa, ar putea fi gata in acest an, scrie autoindustry.ro. […]