autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, dec. 20th, 2013

Top 50 – cele mai vândute mașini din România, în noiembrie

Cu numai câteva zile înainte de sfârșitul anului, publicăm Top 50 – cele mai vândute automobile din România, un clasament care însumează înmatriculările până în noiembrie, inclusiv, și care este aproape de clasamentul final al lui 2013.

Mai întâi trebuie să precizăm că anul trecut erau 61.608 autoturisme înmatriculate, la sfârșitul lui noiembrie 2012, acum totalul este mai mic cu 15%, adică s-au cumpărat 52.141 autoturisme în primele 11 luni.

Evoluția clasamentului “Top 50 – cele mai vândute mașini din România” arată unele migrații ale clienților români. În primul rând, Skoda Octavia a pierdut enorm, aproximativ 1.500 de cumpărători față de 2012. Motivul este Skoda Rapid, care a canibalizat practic modelul din clasa superioară. Cu toate acestea, cele circa 1.000 de exemplare abia reușesc să compenseze dispariția modelului Octavia Tour. Din acest motiv, Octavia a trecut pe 3 și a cedat locul al doilea SUV-ului Dacia Duster, care reprezintă un best -seller nu doar în România, ci și în Europa.  Urmează, pe locul patru Dacia Sandero, marea revelație a pieței auto din România în 2013. Dintr-un model aproape de nișă, a devenit un prinț pe care îl caută tot mai mulți români. Practic, Sandero și-a dublat vânzările, deoarece a fost preferat de cumpărătorii de hatchbackuri, în detrimentul altor modele mai scumpe. Topul continuă cu VW Golf, care a pierdut și el un loc, dar a și scăzut în vânzări, odată cu piața. Imediat sub acesta se află una din revelațiile anului, Opel Astra, care are toate șansele să-și mențină cifrele pe anul trecut și poate chiar să înregistreze o creștere ușoară. Modelul Opel a împins, practic, în jos cele mai vândute autoturisme de la Ford, Focus și Fiesta. Cel din clasa compactă se află pe locul opt, cu o scădere serioasă a vânzărilor, în timp ce Fiesta a coborât pe locul 10, cu o înjumătățire a cifrelor. Între cele două s-a așezat Skoda Rapid, un autoturism destul de greu de poziționat, deoarece se bazează pe de o parte pe o platformă ieftină, fabricată în India, dar are un design, câteva finisaje și prețul apropiate de clasa compactă. Modelul a fost conceput să preia clienții de Octavia Tour și să “fure” din piața Logan, dar s-a imitat în a canibaliza modelul superior al mărcii, Octavia.

Top 50 – cele mai vândute mașini din România – noiembrie 2013

(COPYRIGHT: Autoindustry.ro – Reproducerea acestor date este permisă doar cu citarea sursei și cu link către articol)

 Tabelul folosește informații de la MAI – DRPCIV

A doua parte a clasamentului, locurile 11 – 20, se remarcă prin apariția a două monovolume de la Dacia, Dokker și Lodgy, dar și prin saltul incredibil făcut de versiunile Fiat 500 (de la 190 de exemplare înmatriculate în 2012, la aproape 700, în 2013). Tot în această zonă a urcat Renault Clio, într-un proces de înlocuire a lui Renault Symbol, dispărut. De asemenea, Skoda Fabia a coborât în acest interval de locuri, fiind o altă victimă colaterală a lansării lui Rapid.

În intervalul 21 – 30 și mai jos, sunt deja mai multe modele cu scăderi serioase de volume, printre care putem să amintim Renault Fluence, Hyundai ix35 sau VW Tiguan. Mai multe modele au ieșit din acest top 50, din cauza vânzărilor mai mici. Este vorba despre unele mașini premium de la BMW și Audi, ca urmare a scăderii accentuate a pieței premium (X5, X3, X1, Serie 5, A4), apoi a unor modele de “volum”, din diferite motive, Chevrolet Cruze, Peugeot 308, Toyota Aygo, precum și SUV-ul Mitsubishi ASX și micul Suzuki Swift. Acestea au fost și ele afectate de noi modele intrate pe piață sau de apropierea lansării unor noi generații.

Să menționăm, la final, și modelele care au intrat în rândul celor mai vândute 50 de mașini, în 2013: Skoda Rapid, Dacia Dokker, Fiat 500, Ford B-Max, Toyota Rav4, Peugeot 301, Fiat Panda, Range Rover, BMW Serie 3, Mercedes A Class și Mercedes GLK.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>