Transformarea uzinei de la Mioveni într-un etalon pentru toate centrele de producție Renault a necesitat timp și bani. Numai cine știe cum se desfășura activitatea la Automobile Dacia înainte de preluarea de către grupul francez poate face diferența între anii `90 și cei de acum. Cele 35 de milioane de euro investite între 2000 și 2012 doar pentru specializarea angajaților se regăsesc acum în calitatea produselor ajunse pe piață, iar rezultatul nu este deloc de neluat în seamă. Astfel, dacă ultimii ani în care uzina a fost deținută de statul român erau asamblate doar ceva mai mult de 50.000 de unități care erau vândute doar în state în care clienții făceau rabat de la calitate, acum producția a depășit 300.000 de vehicule care ajung în toate coluțurile lumii, majoritatea fiind comercializate în pretențioasele piețe din Europa Occidentală.
Grupul a creat un dispozitiv de formare complex: două centre de formare (unul la Mioveni şi altul la Bucureşti), 520 de formatori interni cu experienţă dobândită de-a lungul timpului în companie şi parteneriate cu furnizori de formare profesională din ţară. În unsprezece ani, angajaţii grupului Renault din România au beneficiat de 5,5 milioane de ore de formare în domeniile fabricaţie, calitate, inginerie, logistică, management şi funcţii suport, pornind de la 900 de teme de specialitate.
În plus, în cadrul uzinelor Dacia de la Mioveni funcţionează treisprezece şcoli de dexteritate şi unsprezece „spaţii DOJO” pentru operatorii din departamentele de fabricaţie. Şcolile de dexteritate sunt zone special amenajate în afara liniilor de fabricaţie, unde noii angajaţi învaţă gesturile de bază ale meseriilor, înainte de a prelua postul. Investiţia asociată acestui amplu proces de pregătire profesională se ridică la peste 35 de milioane de euro în unsprezece ani.
Conform oficialilor Renault, numai în anul 2011 au fost realizate 520.000 de ore de formare pentru 15.200 de angajaţi, care echivalează cu orele de curs pe care le fac 490 de elevi într-un an şcolar. 69 dintre aceste formări au fost realizate cu formatori din cadrul companiei, specialişti din diverse meserii. De asemenea, au fost încheiate parteneriate cu 36 de furnizori de formare profesională din ţară.
Principalele entităţi ale grupului Renault în România sunt Uzinele Dacia (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica şi Şasiuri, Direcţia Logistică, inclusiv centrul RIR-ILN), centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, direcţia comercială Renault Commercial Roumanie şi Matriţe Dacia.