autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, Noi 28th, 2013

Ţiriac Collection – muzeul privat al maşinilor de epocă şi-a deschis porţile în Otopeni (foto)

Ţiriac Collection, galeria de mașini și motociclete clasice, strânse de-a lungul timpului de miliardarul Ion Țiriac, și-a deschis astăzi porțile. Expoziția amenajată în Otopeni, vizavi de aeroportul Henri Coandă, se întinde pe o suprafață de peste 2.200 mp și reunește 64 de automobile exotice, prezentate în premieră publicului din România.

Vizitatorii primei colecții private deschisă în țara noastră au șansa de a admira modele de referință, produse de branduri celebre – Mercedes-Benz, Jaguar, Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Bentley, Maserati, Aston Martin, Cadillac, Ford, Lancia, Fiat, Chevrolet, Jensen etc. Cel mai vechi exponat este un Hurtu 3 1/2 Quadricycle, fabricat în 1899, unul dintre cele doar șapte exemplare care mai există în prezent. Piesele găzduite de Țiriac Collection reprezintă doar o mică parte din vasta colecție, de peste 250 mașini, deținută de Ion Țiriac, automobilele expuse urmând să fie înlocuite la fiecare 2-3 luni.

Galeria Ţiriac Collection poate fi vizitată de miercuri până duminică, în zilele de miercuri, joi și vineri, expoziția fiind deschisă între orele 14 și 19, iar sâmbăta și duminica, între orele 10 și 19. Prețul unui bilet este de 15 lei pentru adulți și de 7 lei pentru elevi, studenți și pensionari, copiii sub șapte ani beneficiind de intrare gratuită.

La evenimentul de lansare, prezentat de Roxana Ciuhulescu, au luat parte foști și actuali politicieni – premierul Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu, Adrian Năstase, Mircea Geoană, şi numeroase vedete din lumea sportului – Ilie Năstase, Gheorghe Hagi, Gică Popescu, Gabriela Szabo, Bogdan Stelea sau Camelia Potec. Gazda Ion Țiriac s-a folosit de prilej pentru a împărtăşi aistenţei episoade plăcute din viața sa, închinate zeului automobil.

Totdeauna am avut această legătura cu motoarele, cu mașinile, dar din păcate n-am avut timp. Se spune că cea mai sănătoasă investiție în momentul de față sunt mașinile istorice. Am început târziu. Dacă mi le permit, le cumpăr pentru că-mi plac. Am adunat tot ce-i aici. Nu e totalul mașinilor, sunt vreo 250. Dacă-mi plac mie, eu vreau să le ofer și altora, să se bucure, eventual, de ceea ce văd. E păcat ca cel puțin copiii, tineretul, lumea care se bucură de așa ceva, să nu le vadă.”

Interesant este că, spre deosebire de multe alte muzee de profil, exponatele găzduite de Țiriac Collection sunt în permanență pregătite să ruleze pe propriile roți, ori de câte ori legenda tenisului mondial își dorește asta. Mașinile sunt întreținute de o echipă dedicată de mecanici, multe dintre modelele aflate în colecția omului de afaceri fiind supuse unor procese complexe de restaurare.

Sunt toate funcționale. Se vede, sunt aici. Nu intră una daca nu e funcțională, iar (domnul Năstase e pe aici?) pe vremea când eram ca dumnealui îmi plimbam fetele la șosea cu motocicleta. Apoi am mai îmbătrânit ceva și mi-am cumpărat câini. Întotdeauna am avut câini lupi și îi plimbam. Acum s-au dus, trebuie să-mi plimb mașinile, când am timp. Și atunci în fiecare zi, dacă am timp, iau trei bucăți, la rând, le duc până la Snagov și le aduc înapoi. Este o bucurie pe care o am, dar una, aia (mașina preferată – n.r.), nu există. Adică toate îmi plac, de asta le-am cumpărat și de asta le mângâi din când în când.

Valoarea exactă, empirică, a întregii colecții este complet insignifiantă pentru Ion Țiriac. ”Nu există o cifră, nu există o valoare. Pentru mine valorează foarte mult, pentru alții valorează mai puțin. Acesta este și scopul meu. De asta le-am cumpărat, să se bucure toată lumea de ele. N-am niciun fel de interes ca să le vând.”

Printre exponate se numără un Daimler Conquest Century Drophead Coupe, livrat pentru prima oară, în data de 3 mai 1956, Contesei de la Nove a Elveției, un Rolls Royce Phantom V (Park Ward) cumpărat de la Sir Elton John, un Jaguar XJ220, vestit pentru deținerea recordului pentru cea mai rapidă mașină de serie între anii 1992 și 1993, un Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, care face parte dintr-o ediție lmitată de numai 75 bucăți și un Ford Mustang Mach 1, produs în anul 1970 și achiziționat de Țiriac în perioada etapei finale a Cupei Davis din Cleveland.

Ion Țiriac este singurul colecționar privat din lume care deține toate cele șase serii de Rolls-Royce Phantom lansate din anii ’60 până în prezent, inclusiv generația a IV-a, produsă în 17 exemplare și vândută doar capetelor încoronate ale lumii. Printre vedetele galeriei se numără și numeroase modele sport de legendă: Ferrari Testarossa, Lamborghini Diablo, Lancia Delta Integrale sau Ford Escort Cosworth RS200.

Displaying 12 Comments
Have Your Say
  1. PRIVATE MESSAGE TO MR. TIRIAC!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dear Mr Tiriac,

    Can I please have your PRIVATE E-mail address as I would like to send you an article and pictures of my MASINA DE EPOCA which DOES NOT EXIST in Romania.

    According to EU laws one has NOT to pay taxes for VETERAN
    CARS, but never the less I had to pay taxes for my 47 years OLD car,
    I would like to send you the article which appeared in the TRANSILVANIA REPORTER newspaper.

    Please do answer me at your earliest convenience.

    Kind Regards

    Richard van Maarseveen

    0749-24 88 96

  2. Dear Mrs Tiriac

    we are Trade company from Brasov
    we work with 28 country with genaral business domain

    we have a Grate offer for your -EPOCA CAR –

    Tis is a complete restored original 540 K Special roadster!

    Only 3 Cars of this Typ 540 K Special roadsters in this special Variation exist worldwide!

    This Car was new delivered to the King of Rumania!

    Pictures of King Michael von Rumanien with his Car this car in original available. In the 60th the car was founded in Russia and in 1996 in over 12.000 H Work by MB Special Restauration Company in Austria perfect in NEW CAR Condition with original Spare parts restored and confirmed

    Selling price €uro 8.900.000,-

    if interested,please do not hesitate to contact

    best regards
    Trade Agent
    Stancato Antonio
    0040743430781

    PS. WE WILL SEND YOU PICTURES IF INTERESTED

    WE SPEAK GERMAN,ITALIAN,ROMANIA

  3. Xby Lasz spune:

    am un cadilac din 1982 adusa din america imiputetilasa un nr de contact la adresa de email xbyxby@yahoo.com.sg

  4. Ionut Codrut spune:

    Daca va plac masinile tunate puteti gasi la mine pe blog o colectie impresionanta de masini,motociclete,camioane tunate etc. http://autosupertuning.blogspot.com

  5. I have a Mercedes 380se 1983 in black/beige leather apolstery. I loved this car so much that i had it totaly renovated and drove it from Spain, it is now here in Bucarest and looks amazing and is now for sale; could you give me an offer? vcristi@yahoo.com

  6. […] Expoziția, amenajată la Otopeni, prezintă 150 de mașini, de la modele din secolul al XIX-lea până la cele din prezent, dintre care 64 de automobile exotice, prezentate în premieră în România, scrie autoindustry.ro. […]

  7. Razvan Bot spune:

    si eu vreau sa vin la otopeni…..sunt pasionta la nebunie de mercedes si Mr. Tiriac are o colectie super de mercedesuri 😀

  8. Razvan Bot spune:

    si eu vreau sa vin la otopeni…..sunt pasionta la nebunie de mercedes si Mr. Tiriac are o colectie super de mercedesuri 😀 oare cate sute de lei o fi intrarea 😀

  9. Dexter CM spune:

    Am primit mesaj de la orange cu expozitia asta si intrarea este 15 lei

  10. Guramulta Dan spune:

    Si eu am sa vad expozitia…

  11. Esti pasionat de masini? Viziteaza un muzeu special – Tiriac Collection - Blogul HotelGuru.ro spune:

    […] *Sursa foto: http://www.autoindustry.ro […]

  12. neli spune:

    Minunata expozitie!Nu ai cum sa nu ramai impresionat la asemenea frumuseti.Nu stii cand trece timpul,si iti trebuie timp,f bine detailiat caracteristicile si istoricul fiecarui exponat.Felicitari,am petrecut o zi fabuloasa,este cea mai frumoasa si complexa expozitie auto pe care am vizitat-o,si exponatele sunt adevarate bijuterii.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>