Volkswagen a transmis un comunicat prin care anunță că motoarele EA288 cu EURO 5 și EURO 6 nu sunt afectate de softuri care să altereze emisiile reale de noxe. Concluzia comunicatului este că aceste motoare respectă legislația UE și nu conțin niciun soft care să constituie „defeat device”, așa cum este el definit în legislația UE.
Motoarele EA288 sunt cele care au înlocuit vechile E189, acuzate că trișează la testele de emisii. Noile EA288 utilizează același bloc ca și EA189, dar au o tehnologie nouă, bazată pe sistemul MDB (Modularer Dieselmotorbaukasten). Cilindreea noilor EA288 are o plajă de la 1.6 litri la 2.0 litri. Grupul Volkswagen a introdus motoarele common-rail în 2007, EA189 fiind prima generație a acestor motoare, înlocuind EA188, care utilizau sistemul de injecție pumpe-duse. EA288 au fost introduse în urmă cu aproximativ un an, fiind lansate treptat pe toate modelele, mai întâi EURO5, apoi EURO6.
Iată comunicatul integral:
Wolfsburg, 22 octombrie 2015. Volkswagen a confirmat azi că la autovehiculele cu motor seria EA 288 Euro 5 şi Euro 6 din Uniunea Europeană nu a fost instalat niciun soft necorespunzător, care să
reprezinte un dispozitiv de invalidare (defeat device) conform definiţiilor legii. Drept urmare, autovehiculele noi ale Grupului Volkswagen, oferite în Uniunea Europeană cu respectivele motoare,
respectă cerinţele legii şi standardele de mediu. Volkswagen AG prelucrează această chestiune sistematic, la nivel mondial. Obiectivul Grupului constă într-o soluţie generală, care să permită îndeplinirea tuturor normelor valabile.
După o examinare detaliată, acum este confirmat că la autovehiculele cu motoare EA 288 Euro 5 nu a fost instalat niciun soft care să reprezinte un dispozitiv de invalidare (defeat device) conform definiţiilor legii. Anterior, Grupul Volkswagen confirmase deja că noile autovehicule conforme cu
Euro 6 oferite în Uniunea Europeană respectă toate cerinţele legii şi standardele de mediu.
Clienţii Volkswagen pot accesa paginile web ale organizaţiei, ca de exemplu www.volkswagen.de/info (disponibil din 2 octombrie 2015) şi pot introduce seria de şasiu a autovehiculului lor, pentru a afla imediat dacă acesta este afectat. Pagini web similare pentru clienţi sunt active şi în alte ţări UE, precum şi pentru mărcile Audi, SEAT şi ŠKODA.
În prezent se lucrează în forţă la soluţia tehnică detaliată în planul de măsuri. În ianuarie 2016 vor începe acţiunile de remediere a autovehiculelor. Acţiunile acestea sunt gratuite pentru clienţi. În prezent sunt dezvoltate măsurile pentru fiecare gamă de modele afectată şi pentru fiecare an de fabricaţie afectat şi vor fi mai întâi prezentate autorităţilor competente. Volkswagen va informa apoi, în următoarele săptămâni şi luni, proprietarii acestor autovehicule.