Toyota Motors are toate premisele pentru a se reinstala pe primul loc în clasamentul modnial al producătorilor de automobile, după ce vânzările pe primele 6 luni ale anului au fost confirmate la 4,97 milioane de unități. Ceilalți doi competitori, General Motors și Volkswagen AG, au vândut 4,67 milioane și, respectiv, 4,45 milioane vehicule în perioada ianuarie – iunie. Aceste cifre dovedesc că japonezii au reușit să recupereze în totalitate întârzierile datorate cutremurului și tsunami-ului ce a urmat. Există însă analize care vorbesc despre o creștere bazată inclusiv pe livrări care au fost amânate anul trecut și efectuate în 2012. De cealaltă parte, GM și Volkwagen, care se bazează într-o măsură mult mai mare pe piața din Europa, față de Toyota, se confruntă cu scăderi importante pe această piață.
În același timp, comentatorii susțin că nu vom asista la o cursă a prețurilor și a marketingului agresiv, chiar dacă și Volkswagen și GM și-ar doripoziția de lider, deoarece orice atac în acest sens ar avea drept consecință diminuarea profiturilor, ceea ce este mult mai grav pentru acționari și conducerea executivă a celor două companii.
Toyota a devenit numărul 1 mondial în 2008, pe fondul problemelor majore ale General Motors. Ulterior, în perioada dinaintea falimentului GM, VW a urcat la rândul ei pe locul 2, pentru ca GM să revină ca lider în 2011, după ce cutremurul a devastat activitatea Toyota.
Nu în ultimul rând, Volkswagen Group are ambiții mari, ținta sa fiind ocuparea primei poziției la nivel global până în 2018.