Constructorul german din Augsburg a reîmprospătat puţin modelul Audi R8, pentru ca nu cumva supercar-ul să-şi piardă din “sex-appeal”. Vizual, retuşurile sunt aproape insesizabile, dar sub caroserie au apărut o nouă cutie de viteze S-Tronic, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, şi o versiune de V10 ce urcă până la 542 CP.
Prin urmare, aşa-zisul facelift se referă, în principal, la paraşocul faţă redesenat, la calandrul “tradiţional”, de tip sigle-frame, uşor reaşezat, şi la blocurile optice cu tehnologie LED, care, acum, vin în dotarea standard, faţă de “vechea” generaţie. Din punct de vedere tehnic însă, lucrurile sunt mult mai interesante. Transmisia R-Tronic cu şase trepte a fost dată uitării (vine standard doar pe V8), noul model V10 beneficiind de aportul unei cutii S-Tronic, cu două ambreiaje multi-disc, ce minimizează “lag”-ul la schimbarea celor 7 viteze. De asemenea, S-Tronic-ul poate fi ales ca opţiune şi pe V8, în ambele cazuti cutia îmbunătăţind acceleraţia 0-100 km/h cu circa 0,3 secunde.
R8-ul 2013 de bază are montat central acelaşi V8 FSI de 430 CP/7.900 rpm şi 430 Nm/4.500-6.000 rpm, dar sprintează 0-100 km/h în 4,3 sec. (Spyder-ul e mai lent: 4,5 sec.), atingând o viteză maximă de 300 km/h. Iar V10-le de 5.2 litri scoate 525 CP/8.000 rpm şi un cuplu de 530 Nm/6.500 rpm, împingând maşina pâna la sută în 3,6 sec. (3,8 pentru Spyder). Noutatea o constituie însă V10-le “Plus”. Propusorul acestuia produce 550 CP şi 540 Nm, la fel ca Lamborghini Gallardo LP 560-4, şi, împreună cu S-Tronic-ul, permite R8-ului să sprinteze până la 100 km/h în 3,5 sec. şi să aibă o viteză de top de 317 km/h.
Audi R8 facelift va ajunge pe piaţă spre sfârşitul anului, cu preţuri, fără taxe, începând de la 113.500 de euro, pentru coupe, şi de 124.800 de euro, pentru Spyder.