autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, mai 9th, 2012

Toyota își propune o dublare a profitului pentru anul fiscal 2012

Toyota Motor Corp estimează o dublare a profitului și o creștere a vânzărilor de mașini cu aproape 20 în următoarele 12 luni, respectiv în anul fiscal 2012, care a început la 1 aprilie și se va încheia pe 31 martie 2013. Calculele au fost făcute plecându-se de la premisa că nu vor mai exista influențe negative naturale, cum a fost cazul cutremurului de anul trecut.

Planurile actualului președinte Toyota, Akio Toyoda, nepot al fodatorului companiei, prevăd, potrivit Automotive News, venituri nete de 9,5 miliarde dolari, față de 3,5 miliarde dolari profit înregistrat în anul abia încheiat. Suma estimată ca profit este corespunzătoare unor venituri brute de circ a 275 miliarde dolari. Cifrele ar urma să reprezinte un record pentru ultimii 5 ani.

Principalele argumente pentru această creștere sunt noile modele ce se vor lansa în perioada următoare, respectiv noi versiuni Prius hybrid, noua Corolla, mai multe modele Lexus.

Principalele ținte ale Toyota vor fi recuperarea distanței față de General Motors, dar și o revenire în fața Volkswagen Group, care a reușit să urce pe locul al doilea la nivel global. La finalul anului, Toyota ar putea să revină, astfel, pe primul loc. De asemenea, ascensiunea Honda pe piața japoneză și rivalitatea cu mărcile Volkswagen pe piața chineză sunt puncte fierbinți ale acestui an. De cealaltă parte, piața din SUA va rămâne o sursă importantă de venituri pentru Toyota, mnai ales după revenirea semnificativă a vânzărilor de mașini noi.

În al patrulea trimestru din anul fiscal 2011 (ianuarie – martie 2012), profitul Toyota a crescut de 5 ori, la 121 miliarde de yeni (1,5 miliarde de dolari). De asemenea, rezultatul a fost susţinut şi de revenirea pieţelor din SUA şi Japonia.

Vânzările Toyota au urcat cu 23 în intervalul ianuarie – martie, la 5.703 miliarde de yeni, de la 4.642 miliarde de yeni în perioada similară a anului trecut. Iar profitul operaţional al companiei a crescut de peste cinci ori, de la 46 miliarde de yeni la 238,5 miliarde de yeni.

Criza financiară mondială din 2008-2009 a lovit puternic vânzările companiei, Toyota plonjând în deficit pentru prima dată în istoria sa de peste 70 de ani.

Apoi, când piaţa a dat primele semne de revenire, între septembrie 2009 şi februarie 2010, constructorul a trebuit să facă cel mai mare recall în service din toate timpurile (aproximativ 9 milioane de maşini), din cauza unor probleme tehnice, precum blocarea pedalei de acceleraţie în mers şi accelerarea involuntară a maşinii, ceea ce i-a afectat imaginea. Cutremurul din 11 martie 2011 a completat dezastrul. Fabrica din Nagoya a fost grav afectată şi Toyota a fost nevoită să oprească producţia la nivel mondial pentru câteva luni, din lipsă de piese.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>