autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, mai 31st, 2012

Topul celor mai rău-platnici asiguratori va deveni oficial de la 1 iulie

Companiile românești de asigurări vor fi obligate, de la 1 iulie anul acesta, să publice pe site-urile proprii numărul total de reclamații formulate împotriva lor de către asigurați și păgubiți, precum și câte din acestea au fost soluționate favorabil pentru reclamanți de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Obligația este prevăzută de Ordinul președintelui CSA nr. 11/2012, publicat în Monitorul Oficial pe data de 30 mai.

Pentru asigurarea transparenței modului de înregistrare și soluționare a petițiilor, societățile de asigurare autorizate de CSA au obligația de a prezenta pe site-ul propriu următoarele informații: numărul total de petiții, numărul total de petiții întemeiate, numărul de petiții întemeiate referitoare la dosare de daună, numărul total de petiții pentru care dosarele de daună au fost achitate și numărul total de petiții finalizate nefavorabil”, se stipulează în ordin.

Obligația se referă la reclamațiile înregistrate la CSA în anul calendaristic anterior, la cele înregistrate de la începutul anului până la luna curentă și la cele inregistrate în ultimele trei luni calendaristice anterioare lunii curente.

Asiguratorii au la dispoziție 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru a se achita de obligație.Ulterior, informațiile respective trebuie actualizate în primele 5 zile ale fiecărei luni.

Nemulțumirile consumatorilor cresc tot mai mult

Până în prezent, CSA făcea publice doar date agregate la nivel de piață cu privire la numărul de reclamații la adresa asiguratorilor, fără să le prezinte și defalcat, pentru fiecare companie de asigurări în parte.

Astfel, potrivit ultimelor informații oficiale disponibile, în perioada ianuarie – martie 2012, la CSA au fost înregistrate și soluționate 2.630 de petiții, numărul acestora fiind în creștere cu 42,93 față de același interval al anului trecut.

Din punct de vedere al statului juridic al petenților, s-a constatat că reclamațiile transmise de persoanele fizice dețin o pondere de 86 din total. Cele mai multe petiții au fost înregistrate pe clasa asigurărilor obligatorii RCA, respectiv 1.825 de reclamații, ceea ce reprezintă 69,39 din total. Asigurările facultative Casco au înregistrat 16,27 din total.

„Din păcate, numărul reclamațiilor pentru unele societăți continuă să crească, ceea ce a determinat Consilul CSA ca, la ultima sedință, să decidă notificarea acestor societăți. Dacă nici de această dată asiguratorii în cauză nu vor remedia situația, CSA va aplica măsuri, care vor putea merge până la suspendarea activității, potrivit legislației în vigoare”, a declarat, recent, președintele CSA; Constantin Buzoianu.

În octombrie 2011, CSA nominaliza societățile Astra Asigurări, Carpatica Asig și Euroins ca numărându-se printre asiguratorii la adresa cărora se formulaseră un număr mare de reclamații pe segmentul RCA în primele nouă luni ale anului trecut.

Informații afișate cât mai la vedere

Ordinul CSA mai stipulează că datele cu privire la numărul de reclamații vor fi prezentate de către asiguratori sub formă de tabel, acesta urmând a fi amplasat în interiorul unei pagini dedicate, accesibilă prin intermediul unei ferestre ce se va deschide în momentul accesării paginii principale a site-ului.

Fontul și dimensiunea elementelor grafice vor fi similare cu cele utilizate în cadrul site-ului web al organizației. În pagină nu vor mai fi publicate alte informații sau mesaje cu caracter publicitar.

Fereastra ce va conține legătura către pagina de prezentare va include și următorul text: “Petițiile/reclamațiile formulate împotriva societății ______ și înregistrate la COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR în ultimele 3 luni sunt în număr de ___ . Structura acestora poate fi consultată aici, accesând pagina dedicată”.

Fereastra va rămâne activă timp de 5 secunde, nu va putea fi închisă de către utilizator și va acoperi o suprafață de o treime din suprafața ecranului, iar textul va fi dimensionat corespunzător în raport cu spațiul ferestrei, se mai spune în ordin.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>