BMW a anunțat prețurile oficiale ale noilor modele sportive Seria 2 și Seria 4 Cabrio. Cele două coupe-uri pot fi deja comandate de clienții din România. Primele livrări vor avea loc în martie 2014.
Seria 2, un nume nou în nomenclatorul BMW, este versiunea coupe a noii Serii 1, model de la care preia doar platforma tehnică, o parte dintre motorizări și layoutul interiorului. Designul este complet diferit, mizând pe proporții dinamice și o siluetă eminamente sportivă, ce amintește de celebrul coupe 2002 din anii 70.
Urmând exemplul Seriei 1, noul model va putea fi comandat în liniile de echipare Sport Line și Modern Line. Contra cost (standard pentru M235i) va fi oferit pachetul M Sport, care va aduce, pe lângă modificările estetice, frânele și suspensiile reglate special, o gardă la sol redusă cu 10 mm și jante din aliaj de 18 inci, finisate într-o nuanță specială de gri mat.
Sistemul Driving Experience Control va fi inclus în echiparea de serie și va permite șoferului să aleagă unul dintre cele patru moduri distincte de funcționare a motorului, cutiei, suspensiei și direcției: Comfort, Sport, Sport+ și Eco Pro.
La debut, BMW Seria 2 va putea fi comandată în trei versiuni de motorizare, din a doua parte a anului viitor, gama urmând să fie îmbogățită cu alte versiuni.
- 220i, motor cu patru cilindri în linie, 2 litri benzină, 184 CP, de la 31.000 Euro cu TVA
- 220d, motor cu patru cilindri în linie, 2 litri turbo diesel, 184 CP, de la 33.356 Euro cu TVA
- M235i, motor cu sase cilindri în line, 3 litri benzină, 326 CP, de la 46.810 Euro cu TVA
BMW Seria 4 Cabriolet se deosebește de Coupe prin înlocuirea plafonului fix cu un pavilion escamotabil, un hardtop compus din trei elemente, izolat suplimentar din punct de vedere fonic și termic pentru a oferi un confort de top inclusiv în sezonul rece, la temperaturi extrem de scăzute. Decapotarea mașinii durează 20 secunde și poate fi realizată și în mers, până la 18 km/h.
La start, clienții vor putea opta pentru două variante de motorizare pe benzină și un diesel, cu patru și șase cilindri. Ulterior, gama va fi extinsă cu un model entry-level 42oi de 2 litri/184 CP și un diesel de 3 litri și 258 CP. În funcție de versiune, vor fi disponibile cutii de viteze manuale cu șase trepte sau automate, cu opt rapoarte. Indiferent de transmisie, sistemul start/stop va fi standard.
- 428i, motor cu patru cilindri în linie, turbo, 2 litri benzină, 245 CP, de la 51.336 Euro cu TVA
- 420d, motor cu patru cilindri în linie, 2 litri turbo diesel, 184 CP), de la 48.360 Euro cu TVA
- 435i, motor cu sase cilindri în linie, turbo, 3 litri benzină, 306 CP, de la 56.916 Euro cu TVA
BMW oferă trei linii de echipare distincte (Modern, Sport și Luxury), un model de bază și un pachet M Sport. Dotarea de serie include senzori de parcare față și spate, scaune încălzite, climatizare automată duală și cruise control. Opțional se poate comanda direcție sport variabilă.
Concurență
Singurul rival, apropiat din punct de vedere conceptual, al noii Seria 2 Coupe este Audi TT. Acesta este mai scump cu 6.500 de euro, modelul entry-level, animat de un motor de 1,8 litri și numai 160 CP, putând fi achiziționată începând de la 37.530 euro cu TVA. O versiune echivalentă cu motorizarea de 2 litri și 245 de la BMW este TT 2.0 TFSI de 211 CP, disponibil de la 39.210 euro, ceea ce se traduce printr-o diferență de 8.210 față de cel mai ieftin Seria 2. Mercedes nu oferă niciun coupe în clasa compactă, singurul model cu pretenții sportive propus de constructorul din Stuttgart în segmentul C fiind noul CLA. Acesta are, însă, patru uși, fiind mai degrabă un rival direct pentru noul Audi A3 Sedan, decât pentru Seria 2 Coupe de la BMW. Prețurile sale pleacă de la 30.243 euro, pentru varianta C180 de 160 CP.
BMW Seria 4 Cabrio are de înfruntat pe piața din România Audi A5 Cabrio și Mercedes Clasa E Cabrio. Cel mai ieftin A5 este echipat cu un TFSI pe benzină de 1,8 litri și costă 39.970 euro cu TVA. Diferența pare mare, însă A5-ul de bază oferă doar 125 CP. Modelul echivalent cu cea mai accesibilă variantă Seria 4 Cabrio dispune de un TFSI de 2 litri și 224 CP și are un preț de pornire de 47.511, cu 4.000 de euro mai puțin decât cotația valabilă pentru rivalul de la BMW. Cel mai mic diesel, un 2.0 TDI de 15o CP, pleacă de la 40.490 euro, în timp ce pentru varianta de 177 CP, socotelile pornesc de la 43.040 euro. Mercedes Clasa E Cabrio este, cel puțin în teorie, poziționată cu o treaptă mai sus decât Seria 4 și A5, însă dimensiunile și motorizările sale o recomandă drept o alternativă viabilă la cele două sportive bavareze. Varianta de bază, E200 de 2 litri și 184 CP, costă 48.701 euro, iar dieselul de 2,2 litri și 177 CP (220 CDI), 50.561 euro. Clasa E coupe este, astfel, mai scumpă, la dotări și motorizări echivalente, cu aproximativ 2.000 euro.