luni, octombrie 6, 2025
AcasăAnalizeSkoda Rapid vs. Dacia Logan: o diferență de preț prea mare

Skoda Rapid vs. Dacia Logan: o diferență de preț prea mare

Cel mai nou model al mărcii Skoda, Rapid, este lansat în această perioadă în Europa cu prețuri foarte apropiate de vechiul Octavia Tour, comparabile cu cele ale Citroen C-Elysee și Peugeot 301, dar mult mai mari decât Dacia Logan.

Modelul Skoda Rapid a fost gândit ca un răspuns la cererea tot mai mare pentru automobile cu caroserie sedan, accesibile ca preț, spațioase, și cu un nivel de confort și dotări acceptabil. De fapt, alternativa civilizată la mașinile second-hand. Dacia Logan a fost mașina care a dat peste cap piața europeană în această nișă. Un prag mai sus, Skoda Octavia a făcut același lucru la un nivel ceva mai mare, fiind o berlină cu preț mic, dar peste 10.000 de euro, aproape la fel de bună ca un VW Jetta sau un Ford Focus sedan, dar mai ieftină. Pentru a intra peste nișa Dacia, Skoda s-a gândit că Octavia nu poate coborî suficient de mult. Inițial, s-a vorbit despre un nou model care să se situeze între Fabia și Octavia. Acesta urma să aibă o caroserie berlină și să înlocuiască, practic, Octavia Tour. La rândul ei, aceasta din urmă era, de fapt, generația veche a Octavia, așa cum Opel Astra, de exemplu, vinde generația anterioară sub numele Classic.

Primul pas a fost Skoda Rapid, în India. Mașina nu este altceva decât Fabia sedan, construită în India, cu costuri reduse. Europa a sperat că modelul european va fi altceva, un răspuns al Grupului Volkswagen la Dacia Logan. La final, informația că noua Skoda, rivalul Logan, va fi doar o versiune a lui Rapid a dezumflat spiritele. Vestea bună era că, față de versiunea indiană, Rapid din Europa are un design nou, preluat de la conceptul MissionL. Vestea proastă – platforma și mare parte din mașină erau aceleași. De fapt, Skoda Rapid europeană este caroseria notchback a viitoarei Fabia, așa cum Logan este caroseria sedan a lui Sandero. Modelul ceh va prelua toate elementele de design și va utiliza același interior, potrivit primelor informațiilor neoficiale.

Preț mare

Cea mai mare problemă a noului model va fi prețul. Inițial s-a vorbit despre o mașină care să coste între Fabia și Octavia, ba chiar cu un preț sub Octavia Tour, care era totuși un model compact, pe o platformă costisitoare. Primele prețuri anunțate pentru noul Rapid au schimbat însă complet situația. În Cehia, țara de origine, mașina costă 11.400 de euro. Un nivel extrem de mare pentru un sedan de clasă B, având în vedere că Fabia costă pe aceeași piață 7.900 de euro. În Polonia, piață recunoscută pentru prețurile extrem de bune, Rapid costă 11.600 de euro, iar campania de lansare oferă circa 900 de euro discount. Spre comparație, Fabia are un preț de 8.500 de euro. De altfel, și în România Fabia începe de la 8.700 euro. E drept că următorul nivel de echipare, pe toate aceste 3 piețe, este peste 10.000 de euro (peste 11.000 în România), dar diferența față de Rapid se menține, fără discuție. Toate aceste calcule ne conduc la concluzia că Rapid va avea pe piața noastră un preț cel puțin la fel de mare ca în Cehia.

Precizăm că Skoda Rapid se vinde în India cu un preț de listă de 9.900 de euro.

Dotări minimaliste

Analizele noastre și ale altor jurnaliști auto au comparat Skoda Rapid cu noile modele Citroen C-Elysee și Peugeot 301. Acestea au fost lansate în România la 10.900 de euro, având un nivel foarte bun al dotărilor, calității materialelor și chiar un design plăcut (în special Citroen). Skoda Rapid va trebui să se mulțumească să concureze cele două modele și să renunțe la orice competiție cu Logan, deși fac parte din aceeași clasă. Dacă Logan va fi lansat săptămâna viitoare cu un preț de bază de aproape 7.000 de euro, Rapid va avea un preț de listă de circa 11.500 de euro, cu un nivel de lansare între 10.000 și 11.000 de euro. Echiparea pentru entry-level este de așteptat să fie minimalistă, cu motor 1.2 litri, 75 CP, ESP, fără RadioCD, cu frâne pe tamburi pe spate, fără aer condiționat, geamuri electrice doar față, oglinzi manuale, fără cotieră. Acestea sunt date din configurația de bază din Cehia și Polonia. Nimic special în comparație cu ce oferă Logan anul acesta. Ca dotări suplimentare: navigație, aer condiționat, conexiuni bluetooth, toate sunt regăsite pe ambele modele, cu diferențe nesemnificative.

RELATED ARTICLES

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole