autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: sâm, nov. 10th, 2012

Primul preț oficial: Skoda Rapid va costa 12.000 euro în România

Skoda România a anunțat prețul pentru noul model Rapid, confirmând și chiar depășind previziunile Autobis: 11.990 de euro nivel de lansare, pentru versiunea de bază, cu motor 1.2 litri benzină. Potrivit analizelor noastre, bazate pe prețurile Skoda Rapid în Europa, în special în cele două țări în care costul de achiziție pentru această marcă este cel mai redus (Cehia și Polonia), în România era inevitabil ca mașina să coste aproximativ 11.500 de euro. Acest preț poate fi dedus și în comparație cu principalii doi concurenți, Citroen C-Elysee și Peugeot 301, care s-au lansat pe piață la 10.900 de euro, după aplicarea unui discount de 1.900 de euro pentru toate versiunile. Din păcate pentru clienții Skoda, valoarea anunțată depășește cu aproape 500 de euro estimările noastre și face din Skoda Rapid cel mai scump sedan de clasă B de pe piața din România.

Anunțul Skoda legat de prețul de lansare are la bază mai multe articole apărute în presa auto, care vorbeau despre un nivel mult mai mare al prețului, de peste 13.000 de euro. Skoda a dezmințit aceste valori, dar a precizat, în același timp, că mașina încă nu a fost lansată pe piață, furnizând presei doar prețul de bază. De fapt, valoarea de 13.272 euro este prețul de listă, adică cel la care se aplică oficial disocunturile. Dincolo de prețul de intrare, restul versiunilor și echipărilor vor avea un discount de 1.000 de euro față de aceeași listă.

Este de așteptat ca echipamentele de pe versiunea de intrare în gamă să fie minimaliste: motor 1.2 litri, 75 CP, ESP, fără RadioCD, cu frâne pe tamburi pe spate, fără aer condiționat, geamuri electrice doar față, oglinzi manuale, fără cotieră. Comparația noastră cu noua generație Dacia Logan arată că există un decalaj nejustificat de preț între cele două modele (Rapid va fi cu 5.000 de euro mai scump!), în condițiile în care calitatea și echipamentele sunt similare.

Skoda Rapid a fost gândită ca o mașină concurentă cu Dacia Logan, fiind construită pe platforma de clasă B, pe care s-a rezliat și Fabia. Modelul are o versiune în India, prima lansată, și versiunea europeană, al cărei design introduce un nou stil pentru marca din Cehia. Modelul din India se vinde cu 9.900 de euro, fiind construit în uzina grupului VW din această țară.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>