Grupul chinezesc care deţine marca Saab nu a respectat termenii iniţiali ai înţelegerii şi nu va mai relua producţia de maşini în Suedia, ci în China. National Electric Vehicle Sweden (NEVS), proprietarul mărcii Saab, a confirmat oficial că producţia modelului 9-3 va fi reluată la sfârşitul acestui an. Deşi datele contractuale prevedeau obligativitatea construirii de modele Saab pe teritoriul Suediei, partenerii chinezi nu au fost de acord cu acest lucru şi au decis să mute producţia în China. Explicaţia lor a fost că în Asia costul de producţie este mai redus, iar capacitatea fabricii mai mare. Foştii proprietari ai mărcii Saab doreau să revină în uzina din Trollhattan, dar maşinile vor fi construite într-o fabrică de asamblare din China.
Modelul Saab 9-3 va primi şi o versiune electrică denumita ePower, asta şi pentru că guvernul chinez are o politică extrem de avantajoasă faţă de dezvoltarea vehiculelor electrice pe plan local. Principala problemă este însă legată de lipsa unei infrastructuri naţionale a centrelor de încarcare, ceea ce îi face pe doritorii de maşini electrice să fie reticenţi. Chinezii nu au oferit alte informaţii legate de producerea unor alte modele Saab, a fel cum nu s-a stabilit nimic în ceea ce priveşte producerea modelului 9-5. Concernul NEVS este format din acţionari suedezi, chinezi şi japonezi şi a cumpărat fabrica din Trollhatan, dar şi o mare parte din echipamentele de acolo. Dacă versiunea electrică a vechiului 9-3 va fi de succes, există şanse să fie produsă şi o generaţie nouă. Producţia de alte modele este în continuare în stand-by, asta pentru că drepturile pentru modelul 9-5 aparţin în continuare celor de la General Motors, iar aceştia nu par dispuşi să renunţe la ele.