INGOLSTADT – Audi a anunțat rezultatele financiare pentru anul fiscal 2011, cu noi recorduri înregistrate pentru livrări, venituri și profit. Volumul vânzărilor s-a ridicat la 1,3 milioane de automobile, încasările au totalizat 44,1 miliarde euro, iar profitul operațional a atins 5,3 miliarde euro. Marja operațională a crescut la 12,1, Audi AG devenind astfel una dintre cele mai profitabile companii auto din lume. Cel mai spectaculos indicator pentru anul 2011 a fost rata de creștere a livrărilor, 19,2, un record absolut în istoria mărcii. ”2011 a fost cel mai de succes an din istoria companiei noastre. Vrem să continuăm pe acest drum în 2012 și să creștem mai puternic decât piața”, a declarat Rupert Stadler, președinte al Board of Management Audi AG. Creșterea pieței globale, în 2012, a fost estimată la circa 4.
Printre modelele care au generat creșteri se remarcă A6, A7, A8 și Q7, modele clasificate după reguli interne în segmentele C și D, a căror contribuție la venituri a crescut de la 25 în 2009, la 38 din totalul veniturilor. Cel mai vîndut model a fost A4, cu peste 207.000 unități livrate. De asemenea, Lamborghini, brand care aparține Audi AG, a vîndut peste 1.200 unități, în creștere față de 2010.
Una dintre consecințele acestor creșteri va fi și redistribuirea unei părți din profit către angajați (63.839 persoane), care vor primi suma de 8.251 euro fiecare, echivalentul a două salarii medii. Banii vor fi acordați angajaților din Germania, Belgia și Ungaria.
Pentru ca țintele din 2012 să poată fi atinse, inclusiv menținerea unui nivel al profitului comparabil cu cel din 2011, Audi pregătește 18 noi modele, noi sau versiuni, începând cu A1 Sportback și terminând cu noua generație A3.
De asemenea, sunt pregătite investiții în următorii 4 ani, în valoare de 13 miliarde euro. Printre acestea se numără extinderea uzinei de la Gyor, care în prezent produce motoare, la nivelul unei uzine complete, pentru a produce o nouă versiune a modelului A3. Uzinele din Germania, Ingolstadt și Neckarsulm, vor primi și ele o injecție de capital, în valoare de 8 milioane de euro, în următorii ani.
După primele două luni ale acestui an, rezultatele sunt deja pozitive, cu o creștere de 8 față de anul trecut.
Cele mai mari piețe Audi în 2011
Europa (fără Germania) – 472.307
China – 313.036
Germania – 254.011
SUA – 117.561