autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: sâm, mart. 3rd, 2012

Nissan Pathfinder (face-lift) – 3.0 dCi V6 (2005 – prezent)

Nissan Pathfinder este unul dintre ultimii ”mohicani” off-road de pe piață, cel puțin de pe cea europeană, unde arhitectura de tip ”caroserie pe șasiu” este deja istorie.

Istorie

Lansat în 2005, revizuit în 2010, pregătit să-și încheie viața peste un an, doi, Nissan Pathfinder se dovedește a fi unul dintre cele mai apreciate SUV-uri de tip full-size de pe piață, datorită combinației de trăsături: calități off-road, cu un comportament specific vehiculelor dure, cu șasiu și suspensii independente, dar și spațiul interior, confortabil, cu dotări specifice claselor superioare. Prețul este comparabil cu al concurenței japoneze, vorbim aici despre Mitsubishi Pajero, dar mai accesibil decât cel al Toyota Land Cruiser, cu aproximativ 15.000 de euro, ceea ce nu este puțin deloc.

Design

Versiunea testată de noi, LE V6, nou introdusă după face-liftul din 2009, a împins acest model (vorbim aici despre versiunea europeană) într-un segment și mai rafinat, grație performanțelor noului propulsor, dar și prin modificările care au redus din problemele pe care vechiul model le avea.

Din punct de vedere al designului, schimbările prezentate la Geneva anul trecut au vizat aspectul frontal, în special, unde modificările aduse spoilerului au și lungit mașina cu 8 centimetri. SUV-ul Nissan a rămas însă același vehicul agresiv din orice unghi l-ai privi, inspirând încredere și o periculoasă senzație de stăpân al șoselelor atunci când te afli la volan. Garda la sol de 216 mm, cauciucurile 255/60/18 plus poziția ridicată a scaunelor conferă o statură impresionantă șoferului, accentuând sentimentul de forță pe care acest gen de automobil, rudă bună cu camioanele, ți-o inspiră.

Manevrabilitate

De altfel, platforma F-Alfa pe care este construit Pathfinder, este aceeași cu cea utilizată la toate pick-upurile mărcii, inclusiv la Navara (cu care împarte unele elemente de caroserie), dar și la giganticul Armada, vândut pe piața din SUA, alături de la fel de uriașul Infiniti QX56, precum și pentru alte off-roadere vândute pe diverse continente. Comportamentul pe care un astfel de vehicul pe șasiu îl are este de obicei unul rigid, cel mai mult având suferit confortul pe suprafețe neregulate, precum străzi cu gropi, șine de tramvai. Pathfinder se ocupă destul de onorabil de acest tip de drum, deși nu se poate compara cu o limuzină cu suspensie adaptivă. Comparând însă cu modele similare, putem vorbi despre un surprinzător echilibru pe șosele, în viraje, acolo unde un Land Cruiser, de exemplu, se arată extrem de ezitant. O explicație este și tracțiunea All Mode 4×4, una itneligentă care intervine mult mai profund în comportamentul mașinii, cu viteze de reacție de oridnul milisecundelor.

Performanțe

În off-road mașina se simte ca peștele în apă, având la dispoziție reglajul electronic, care permite cuplarea unui reductor sau doar blocarea diferențialului central. În ciuda greutății, mașina își depășește obstacolele cu seninătate, cu condiția să dispui și de cauciucuri adecvate. Unghiul de atac de 30 de grade sau vadul maxim de 45 de cm sunt doar câteva din datele tehnice care demonstrează acest lucru.

Consumul este strâns legat de regimul de rulare, pentru că, deși avem de-a face cu un diesel, este un V6, de 3.000 cmc, care produce 240 CP. Motorul este același cu cel pe care l-a lansat Renault pe Laguna, fiind regăsit și pe Infiniti FX 30d, de exemplu. Comportamentul mașinii este în mare comparabil, dar există unele diferențe generate de felul în care este exploatat. Zgomotul mai puternic, cuplul trimis cu alte rapoarte la planetare, greutatea mașinii pe care o duce în spate, toate acestea îl fac mai lent, mai puțin economic, dar mai eficient la efort. Cutia de viteze este automată, în 6 trepte, destul de lentă în reațcii. Consumul obținut în regim mixt a fost cu mai puțin de un litru mai mare decât pe Infiniti (10,8 l/100 km) , însă rămâne un consum bun pentru un vehicul de 2,2 tone.

Confort

Interiorul este unul peste medie la versiunea testată, deși nu se compară cu cel din Land Cruiser V6. Scaunele de piele, navigația, sistemul de monitorizare (computer de bord), sistemul multimedia, comenzile pe volan, dar și AC dual cu reglaj pe spate, sunt tot atâtea “jucării” capabile să ridice confortul pasagerilor. Scaunele sunt suficient de ergonomice pentru un drum lung, dar și pentru un parcurs off-road, bancheta din spate este ceva mai dură, iar al treilea rând de scaune, rabatabile în podeaua portbagajului, sunt cele mai puțin comode. Având în vedere lungimea mașinii, 4,81 metri, spațiul rămas în portbagaj cu cele două scaune ridicate este destul de mare, suficient pentru bagajele a 7 persoane într-un weekend. Portbagajul integral, cu scaunele strânse poate adăposti un Juke.

Costuri

Prețul unui 3.0 V6 începe de la 54.680 euro, în timp ce versiunea de bază a acestui model începe de la 36.900 de euro. Din punct de vedere al valorii reziduale, modelul suferă din cauza numărului mic de exemplare care se vând. Nu în ultimul rând, taxele sunt mari, ca urmare a capacitș‘ii mari a motorului.

Date tehnice

Motor: 3.0 dCi V6

Putere maxima: 231 CP/3.750 rpm

Cuplu maxim: 550 Nm/1750 rpm

Viteza maximă: 200 km/h

Accelerație (0-100km/h): 8,9 s

Consum mediu: 9,3 l/100 km

Lungime: 4,81 m

Lățime: 1,84 m

Înălțime: 1,85 m

Preț model testat: 54.680 euro

Preț de bază: 36.900 euro

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>