autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, apr. 2nd, 2012

“Revoluţia” Passat continuă – B8 va avea și caroserie “fastback”

Din 2014, conform unor surse apropiate constructorului din Wolfsburg, VW vrea să pluseze şi să creeze o nouă nișă gamei Passat, plănuind revenirea la arhitectura “fastback” şi, chiar, un coupe şi un cabrio. Planurile amintesc de strategia Audi cu modelele A4 şi A6, pe baza cărora au apărut A5-ul şi A7-le. Mai mult, inginerii VW pregătesc un TDI de 2.0 litri supraalimentat cu două turbine.

Volkswagen a cumpărat Audi în 1964, iar prima generaţie Passat a văzut lumina zilei în 1973, sub forma unui “fastback” în trei şi cinci uşi. Dezvoltat pe platforma Audi 80/Fox, Passat-ul “B1” a avut caroseria semnată de celebrul designer Giorgetto Giugiaro. Apoi, un an mai târziu, a apărut şi primul Passat Variant (break), iar de atunci şi până în 2005, între modelele VW şi Audi 80/A4 a existat o legătură de sânge permanenta.

În 2005, Passat-ul “B6” (2005 – 2011) a trecut la noua platformă PQ45, respectiv la PQ46 (B7, 2011 – prezent), un facelift realizat de Klaus Bischoff sub supervizarea lui Walter de Silva. Iar în 2008, VW a “revoluţionat” Passat-ul prin introducerea modelului “CC”, un coupe în patru uşi cu alură sportivă, inspirat de Mercedes-ul CLS, ce a propulsat popularul Passat la limita segmentului premium.

Următorul model, “B8”, va fi lansat, cel mai probabil, în 2014, pe platforma modulară “MQB”, capabilă să suporte de la modele mici şi medii, precum Polo şi Golf/Audi A3, până la Passat. Dar asta nu e tot! Potrivit presei germane, VW pregăteşte Passat-ul de o nouă “revoluţie”. Concret, constructorul german are în vedere resuscitarea caroseriei de tip “fastback” pentru a nişa din nou. “CC”-ul îşi va păstra poziţia, dar “B8”-ul cu hayon “plonjat” va da replica unor modele concurente precum Opel Insignia şi Ford Mondeo hatchback, apropiindu-se de Audi A5 Sportback. Iar lovitura de graţie ar putea fi dată de VW cu planul unui Passat coupe/cabrio, ce ar putea reprezenta alternativa mai ieftină la Audi A5 coupe/cabrio.

TDI bi-Turbo

Tradiţionalul 2.0 TDI şi-a atins limitele la 170 CP, iar concurenţa are deja în ofertă motoare diesel de ultimă generaţie mult mai potente (de ex., Opel Insignia – 2.0 CDTI bi-Turbo / 195 CP; Ford Mondeo 2.2 TDCi / 200 CP). Sigur, s-ar mai putea trage de el, dar afectând fiabilitatea şi consumul. Aşa că, VW are în plan dezvoltarea unui nou TDI, tot de 2.0 litri, pentru a nu depăşi cilindreea critică din punctul de vedere al taxelor şi impozitelor, dar care, prin supraalimentarea cu două turbine, să poată concura şi, de ce nu, depăşi, adversarii, cum s-a întâmplat în cazul binecunoscutului şi bătrânului 1.9 TDI, care ani la rând a fost un coşmar pentru inginerii altor constructori.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>