autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 3rd, 2012

A doua generaţie Mercedes GL-Class – Mastodontul AMG

Cel mai impozant Mercedes “4×4”, GL-Class se pregăteşte de a doua generaţie. Cu o zi înaintea Salonului Auto de la New York (NYIAS), au scăpat pe Internet o serie de fotografii oficiale ale noului mastodont de circa 5.1 metri lungime şi 2.5 tone, care, pentru prima dată în istoria sa, va beneficia şi de o versiune AMG.

Vânt de prospeţime, în curtea SUV-urilor Mercedes! După ce anul trecut a fost înnoit ML-ul, toată gama a trecut prin sala de operaţii în vederea NAIAS 2012. Dacă SUV-ul compact GLK şi venerabilul off-roader premium G-Glass au suferit însă doar intervenţii estetice, GL-ului i s-a croit cea de-a doua generaţie.
Design-ul SUV-ului premium cu şapte locuri nu a fost schimbat radical, ca în cazul A-Class, de exemplu, unde s-a trecut de la o caroserie de tip mini-monovolum, la una de hatchback compact, din profil maşina amintind destul de bine de primul model, prezentat în premieră mondială în 2006, tot la New York. Liniile generale sunt însă mult mai incisive şi rafinate, integrându-se perfect noului limbaj de design al constructorului german, ce favorizează din nou formele rectangulare în dauna celor rotunde.
Arhitectura blocurilor optice faţă, uşor “plonjate” spre spate şi subliniate la partea superioară de luminile de zi cu tehnologie LED, în formă de bumerang, aduce cu a celor utilizate de sportivul SL. Iar capota profilată a motorului, paraşocul sculptat cu prize de aer generoase şi calandrul evidenţiat cu două bare orizontale cromate completeză imaginea atletică a noii generaţii GL-Class. În spate, maşina se termină tot brusc, ca prima generaţie, cu un hayon aproape vertical. Dar specialiştii au optat pentru stopuri mai mari şi un paraşoc atent profilat, care subliniază masivitatea vehiculului.
În premieră însă, a doua generaţie GL-Class va beneficia de un pachet special proiectat de tunerul de casă AMG. Acesta constă în paraşocuri desenate mai agresiv şi optimizate din punct de vedere aerodinamic, praguri profilate, proiectoare de ceaţă cu tehnologie LED, jante cu un design unic şi o serie de elemente de design pentru interior.

Din punct de vedere tehnic, nu se cunosc prea multe detalii. Dar transmisia integrală “4MATIC” şi cutia de viteze cu şapte trepte (7G-TRONIC) sunt aproape sigure. Iar paleta de motorizări ar putea începe cu un diesel de 3.0 litri şi 255 CP (GL 320 CDI) şi cu un V8 pe benzină de 4.7 litri, ce dezvoltă 402 CP (GL 450).

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>