marți, aprilie 15, 2025
AcasăEvenimentRenault a prezentat la Monte Carlo Conceptul Alpine A110-50

Renault a prezentat la Monte Carlo Conceptul Alpine A110-50

Pentru a marca aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului emblematic Alpine Berlinette, Yann Jarsalle, Designer si Axel Breun, Concept & Show Car Director la Renault Design, au reinterpretat reperele originale de design integrându-le în noua identitate vizuală a Renault. Inițiată de Laurens van den Acker o data cu revelarea concept car-ului DEZIR, noua viziune de design se va regăsi declinată pe toate modele viitoare Renault. Noua identitate vizuală a părții frontale, cu sigla supradimesionată, a fost adaptată pe concept car-ul Alpine 110-50.

„Pentru întreaga echipa, implicarea în creatia conceptului Alpine a fost un vis devenit realitate. Am vrut să realizăm o masină adaptată timpurile noastre, dar care să rezoneze cu trecutul său ” Laurens van den Acker, Senior VP, Corporate Design.

În mod cert pentru echipa de designeri a fost o uriașă provocare să aduci în prezent o linie de acum 50 de ani. Conceptul Alpine A110-50 este mai mult decât exuberant din punct de vedere al designului. Amintește linia conceptului de legendarul Alpine Berlinette? Și da, și nu, dar francezii au avut grijă să nu lipsească un detaliu extrem de important… proiectoarele de ceață, desenate în semicerc, de această dată, și care au o lumină de culoare galbenă. Uneori este suficientă o tușă discretă pentru a completa întregul. La capitolul detalii retro includem și prizele de aer plasate pe fiecare latură a modelului, reamintind de masca de aducție de aer de pe aripile spate ale Berlinettei. Cu rol funcțional totodată, grila din partea dreaptă asigură răcirea cutiei de viteze, iar cea din partea stângă a compartimentului motor.

Produsă de Faster, caroseria din carbon arborează o nouă nuanță de albastru care reinterpretează într-o notă contemporană „albastrul Alpine”. Interiorul este minimalist, în spiritul berlinetei de acum 50 de ani. Conceptul Alpine A110-50 emană sportivitate extremă la interior – scaune racing cu logo-ul brodat ”Renault Alpine A110-50” și centuri de siguranță în cinci puncte Sabelt, planșă de bord minimalistă, volan sport proiectat de Renault Sport care împrumută mult din cel al volanului de pe monopostul Formula Renault 3.5. Echipamentul de protecție al pilotului este realizat de Sabelt iar casca de protecție de Ruby.

Modelul beneficiază de întreaga experiență dobândită cu Mégane Trophy, folosind baza tehnică a acestuia. Foarte apreciat deja de către piloții WORLD SERIES by RENAULT, șasiul tubular cu care este echipat Renault Alpine A110-50 a fost rigidizat si supus mai multor modificări. Arcul habitaclului și traversa de rigidizare centrală din compartimentul motor au fost modificate de Tork Engineering astfel încât să fie adaptate înălțimii vehiculului, mai redusă decât la Mégane Trophy. Proiectarea digitală a fost realizată de Renault Design, Koller si Etud Integral, iar montajul final de către Protostyle. Distribuția masei finale este aproape ideală, cu un procent de 47,8 pe față. Pentru a facilita munca echipelor de mecanici, concept car-ul este prevăzut cu un sistem de cricuri pentru ridicare. Acest echipament pneumatic, specific curselor de anduranță, permite în special schimbarea extrem de rapidă a roților. Ampatamentul Renault Alpine A110-50 este identic cu cel de pe Mégane Trophy – 2.625 mm, ecartamentul fiind puțin mai mare – 1.680 mm în față și 1.690 mm în spate.

Pe jantele de 21 inch, care sunt fixate printr-o piuliță centrală sunt montate anvelope Michelin omologate pentru șosea. Amortizoarele Sachs pot fi ajustate în compresie și detentă și sunt montate direct pe triunghiurile de suspensie inferioare. Există numeroase opțiuni de reglaj independent: unghi de fugă, unghi de cădere și paralelism, gardă la sol, anti-ruliu. Pentru a păstra puritatea senzațiilor la volan, vehiculul nu este echipat cu sisteme de asistență la condus (A.B.S, A.S.R., etc). Supradimensionat, potențialul de frânare al Renault Alpine A110-50 este pe măsura performanțelor sale. În față, discuri ventilate din oțel cu un diametru de 365 mm, sunt controlate de etriere cu 6 pistoane. În spate, diametrul discurilor este de 330 mm, etrierele cu 4 pistoane. Renault Alpine A110-50 este dotat cu un bloc motor Renault V4Y, un V6 3,5 24V amplasat în spate central, care livrează 400 CP. Carterul inferior (semi-umed), componentele mobile (pistoane, biele, arbore cotit), distribuția (arbore cu came, arcurile supapelor) și sistemul de eșapament sunt adaptate în raport cu modelele de serie.

De asemenea, Renault Alpine A 110-50 preia de la Mégane Trophy V6 sistemul de admisie din carbon. Alimentarea colectorului de admisie este asigurată de o nouă priză de aer integrată în plafon. Astfel, plaja de utilizare a motorului devine mult mai largă, puterea sa crescând în toate regimurile de viteză. Cartografia motorului a fost optimizată în funcție de aceste modificări. Concept car-ul Renault Alpine A110-50 este echipat cu o cutie de viteze secvențială semiautomată, în 6 trepte si cu un ambreiaj dublu disc ce poate fi comandat atât de la pedală cât și cu ajutorul unei padete situate pe volan. Cutia de viteze este dispusă longitudinal, în spatele motorului și înglobează un diferențial cu funcție de auto-blocare, cu alunecare limitată (discuri și rampe) a cărui pre-încărcare este reglabilă. Ambreiajul dublu disc cera-metalic este de asemenea specific acestui vehicul. Este acționat automat la trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, asigurând astfel o schimbare rapidă a vitezelor și o fiabilitate excelentă. „Centrul de comanda” al Renault Alpine A110-50 este produs de Magneti-Marelli, computerul Marvell 6R asigură gestiunea motorului, a cutiei de viteze și colectarea datelor. Conceptul a fost prezentat în premieră mondială pe circuitul de Formula 1 de la Monte Carlo în prezența unor legende care au fost alături de Renault în motorsport: Alain Prost, Jean-Michel Jalinier și Jean Ragnotti.

RELATED ARTICLES

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole