Toyota Motor Corp. a anunțat că pregătește nu mai puțin de 8 modele compacte, până în 2015, în cadrul unei ofensive menite să susțină competiția cu rivalele Volkswagen și General Motors.
Strategia pe care japonezii vor să o urmeze este legată de piețele pa care aceste noi modele ar trebui lansate, respectiv țări emergente, unde Toyota nu are o poziție foarte bună, reducând în acest mod dependența de America de Nord și Japonia, în special, dar și Europa.
Principalele piețe vizate sunt China, Brazilia și India, unde Volkswagen și General Motors au poziții foarte bune. Proporția livrată în aceste țări din volumul total de mașini vândute ar urma să ajungă la circa 50, față de 18,6 în 2000 și circa 45 în 2011.
Unul dintre modelele planificate pentru lansare pe aceste piețe este Etios, un sedan compact care a fost deja introdus în India de anul trecut și costă circa 7.500 de euro. Acesta este destul de simplu, seamănă cu Dacia Logan și are, mai nou, și o versiune hatchback, numită Etios Liva. Proiectul Toyota urmărește ca toate modelele noi să fie fabricate local, cu piese din industria locală, iar prețul lor să pornească de la circa 10.000 de euro. Ținta de vânzări este de aproximativ 1 milion de automobile anual. Specialiștii Toyota au estimat capacitatea de absorbție a acestor piețe la circa 3,1 milioane de mașini anual.
În același timp, cei de la Toyota au infirmat zvonurile privind construirea unei mașini de circa 5.000 de euro în India. „Noi vrem să ne consolidăm prezența pe segmentele unde putem fi competitivi. Sunt multe alte opțiuni pentru clienții care caută în acel segment de preț, inclusiv mașini second-hand”, a declarat Yukitoshi Funo, Executive Vice President la Toyota.
În 2011, Toyota a fost depășită de General Motors și de Volkswagen Group, în clasamentul mondial al vânzărilor de mașini.