Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez, a declarat, în cadrul unui interviu acordat Bloomberg, ca Renault se gândeşte la extinderea portofoliului său cu două marci, una sport şi una de lux. “Am putea avea o marcă de lux şi una sport. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilităţii, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen şi la ce reprezintă Audi pentru grup”, a explicat Tavares, adăugând că, deocamdata, constructorul se axează pe extinderea pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce expunerea pe piaţa de volum din Europa, care este în scădere.
Potrivit planului prezentat de Tavares, Renault ar putea deţine în viitor patru mărci: Dacia – modele low-cost axate pe funcţionalitate, Renault – modele de volum care oferă mai multe opţiuni, Alpine – modele sport şi, posibil, Initiale Paris, pe nişa premium. “Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziţia de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală”, a explicat Tavares.
Prin urmare, dacă “resuscitarea” mărcii Alpine pare din ce în ce mai aproape de punctul culminant, Renault prezentând şi un prototip, Alpine A110-50, cu ocazia Marelui Premium de Formula 1 din 2012 de la Monaco, în ceea ce priveşte marca de lux lucrurile par mai complicate. Renault a cochetat de mai multe ori cu modelele premium, dar sub propria siglă. Astfel, în anii 1951-1960, de exemplu, a fost produs modelul Frégate. Apoi, între 1975 şi 1984, a venit rândul modelului cu haion plonjat Renault 20/30, care a fost ansamblat şi în România, sub numele de Dacia 2000 (a fost maşina oficială a tovarăşului Nicolae Ceauşescu). A urmat Renault-ul 25 (1983-1992), care a beneficiat şi de o versiune “Limousine”, cu ampatament lung (+22.7 cm), şi Safrane-ul (1992-2000). Iar în 2001, “s-a născut” controversatul Vel Satis, o limuzină cu design atipic, tip hatchback, şi total ieşit din tiparele mărcii. Acum însă, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potenţial model pentru brand-ul premium al Renault şi a indicat marca “Initiale Paris”, folosită în prezent pentru anumite ediţii speciale ale grupului.
Până la apariţia celor două noi brand-uri, Renault trebuie să facă faţă însă situaţiei actuale. Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19 în primele cinci luni din 2012, în timp ce industria auto a consemnat o contracţie de 7,3, potrivit datelor ACEA. Iar la nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu 5,7 în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile.