joi, mai 23, 2024
AcasăMașini noiRenault, o nouă strategiea mărcilor: Alpine - sport, Initiale Paris - premium

Renault, o nouă strategiea mărcilor: Alpine – sport, Initiale Paris – premium

Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez, a declarat, în cadrul unui interviu acordat Bloomberg, ca Renault se gândeşte la extinderea portofoliului său cu două marci, una sport şi una de lux. “Am putea avea o marcă de lux şi una sport. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilităţii, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen şi la ce reprezintă Audi pentru grup”, a explicat Tavares, adăugând că, deocamdata, constructorul se axează pe extinderea pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce expunerea pe piaţa de volum din Europa, care este în scădere.

Potrivit planului prezentat de Tavares, Renault ar putea deţine în viitor patru mărci: Dacia – modele low-cost axate pe funcţionalitate, Renault – modele de volum care oferă mai multe opţiuni, Alpine – modele sport şi, posibil, Initiale Paris, pe nişa premium. “Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziţia de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală”, a explicat Tavares.

Prin urmare, dacă “resuscitarea” mărcii Alpine pare din ce în ce mai aproape de punctul culminant, Renault prezentând şi un prototip, Alpine A110-50, cu ocazia Marelui Premium de Formula 1 din 2012 de la Monaco, în ceea ce priveşte marca de lux lucrurile par mai complicate. Renault a cochetat de mai multe ori cu modelele premium, dar sub propria siglă. Astfel, în anii 1951-1960, de exemplu, a fost produs modelul Frégate. Apoi, între 1975 şi 1984, a venit rândul modelului cu haion plonjat Renault 20/30, care a fost ansamblat şi în România, sub numele de Dacia 2000 (a fost maşina oficială a tovarăşului Nicolae Ceauşescu). A urmat Renault-ul 25 (1983-1992), care a beneficiat şi de o versiune “Limousine”, cu ampatament lung (+22.7 cm), şi Safrane-ul (1992-2000). Iar în 2001, “s-a născut” controversatul Vel Satis, o limuzină cu design atipic, tip hatchback, şi total ieşit din tiparele mărcii. Acum însă, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potenţial model pentru brand-ul premium al Renault şi a indicat marca “Initiale Paris”, folosită în prezent pentru anumite ediţii speciale ale grupului.

Până la apariţia celor două noi brand-uri, Renault trebuie să facă faţă însă situaţiei actuale. Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19 în primele cinci luni din 2012, în timp ce industria auto a consemnat o contracţie de 7,3, potrivit datelor ACEA. Iar la nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu 5,7 în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile.

 

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole