PSA Peugeot-Citroen își va reduce la jumătate portofoliul actual, mișcare menită să readucă la profit grupul francez. Astfel, din cele 45 de modele disponibile în prezent, doar 26 vor supraviețui planului de restructurare trasat de noul CEO, Carlos Tavares.
Potrivit noii direcții de dezvoltare, gama premium DS va fi repoziționată ca un brand separat, iar Citroen va extindele gamele distincte C-Line (modele convenționale) și C-Cactus (crossovere și modele accesibile, cu design inedit). Peugeot își va concentra întreaga atenție asupra pieței din China, alături de partenerii de la Dongfeng Motors, proaspăt deveniți acționari ai PSA.
China este, de altfel, licărul de lumină de la capătul tunelului, francezii plănuind triplarea vânzărilor din țara Marelui Zid, până în 2020. PSA nu ignoră, însă, nici piețele din Rusia și America de Sud, acolo unde rivalili de la Renault se laudă cu cote de piață importante.
Modelele ocolite de succes în ultimii ani vor fi eliminate complet din program, fără a mai avea parte de succesori direcți. Viitorul modelelor DS actuale rămâne incert, după rebranding-ul liniei premium. Cel mai probabil, DS5 va fi prima victimă a programului de restructurare.
Carlos Tavares a preluat șefia grupului PSA luna trecută. Fostul secund al patriarhului Renault-Nissan Carlos Ghosn s-a alăturat companiei rivale PSA la 1 ianuarie.
În ultimii doi ani, Tavares s-a ocupat direct de activitatea Renault, perioadă în care rivalii PSA au cunoscut o evoluție favorabilă din punct de vedere financiar. Printre proiectele sale de succes se află și programul entry-level, cel care a dus la revitalizarea gamei Dacia și la ascensiunea comercială fără precedent a constructorului de la Mioveni. El a fost obligat să părăsească Renault pe 29 august, în urma unei declarații prin care își anunța disponibilitatea de a conduce un grup rival în viitorul apropiat.