duminică, octombrie 12, 2025
AcasăIndustriePSA Peugeot-Citroёn pregăteşte noi reduceri de costuri: 10.000 de angajaţi, în pericol

PSA Peugeot-Citroёn pregăteşte noi reduceri de costuri: 10.000 de angajaţi, în pericol

Alianţa strategică cu General Motors nu reuşit încă să atenueze problemele PSA Peugeot Citroёn, în contextul crizei supraproducţiei şi a prăbuşirii continue a vânzărilor de maşini noi în Europa. Prin urmare, surse din cadrul celui de-al doilea mare sindicat din cadrul constructorului francez (FO), au estimat că grupul ia în calcul noi reduceri de costuri prin concedierea a circa 10 din angajaţii din Franţa în acest an, ceea ce reprezintă cam 10.000 de oameni.

În primele cinci luni din 2012, vânzările PSA în Europa au scăzut cu 15, iar acţiunile companiei au atins în luna iunie minimul ultimilor 23 de ani, în timp ce piaţa europeană în ansamblu s-a contractat cu 7.3. Prin urmare, managementul companiei pregăteşte un nou plan de restructurare. “Numai în Franţa, ţinta pentru concedieri va creşte de la 8.000 la 10.000”, a declarat, într-un interviu pentru Bloomberg, Christian Lafaye, liderul sindicatului FO. Iar PSA a confirmat, conform Echos, că, în data de 12 iulie, se va întruni un comitet special extraordinar, pentru a evalua situaţia economică a grupului şi măsurile ce ar putea conduce la redresare. Anunţul planului de restructurare a avut un “ecou” imediat pe bursa din Paris, acţiunile Peugeot urcând imediat cu 4.6, la 7.8 euro, după ce au scăzut cu 72 în ultimele 12 luni.

Pe de altă parte, directorul general al companiei, Philippe Varin, a declarat săptămâna trecută că producătorul auto trebuie să-şi crească ţinta de economii pentru acest an de 1 miliard de euro, pentru a face faţă crizei.

PSA Peugeot-Citroёn, al doilea mare constructor auto din Europa, a anunţat încă din noiembrie 2011 că va concedia circa 6.000 din cei puţin peste 100.000 de angajaţi ai săi de pe “bătrânul continent”. Dar căderea continuă a pieţei europene în 2012 a dus la reevaluarea în creştere a acestei cifre. De asemenea, cifrele analiştilor arată că venitul Peugeot pe angajat departe de cel al Volkswagen în 2011 (286.634 euro faţă de 317.432 euro), iar profitul net pe angajat a fost de 2.813 euro la PSA, faţă de 30.698 euro la VW.

Conform sindicaliştilor PSA, în pericol de închidere sunt fabricile din Aulnay (3.300 de angajaţi) şi Rennes, în conformitate şi cu strategia europeană a partenerului General Motors, care a anunţat, la jumătatea lunii iunie, că va închide fabrica Opel din Bochum (Germania) până la sfârşitul anului 2016.

PSA şi GM s-au aliat strategic, în martie, grupul american devenind al doilea mare acţionar Peugeot după familia fondatoare. GM a plătit 320 milioane euro pentru un pachet de 7 din acţiunile companiei franceze. Tot în martie, PSA a vândut acţiuni noi de 1 miliard de euro acţionarilor existenţi şi a anunţat vânzări de active, inclusiv renunţarea la o participaţie la divizia profitabilă de camioane Gefco, în încercarea de a limita pierderile.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole