Ford a încheiat 2013 cu un profit record, estimat la 6,9 miliarde de dolari înainte de impozitare, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani. Veniturile nete ale companiei au urcat de la 5,7 miliarde de dolari, în 2012, la 7,2 miliarde, anul trecut. În Europa, Ford a pierdut 1,6 miliarde de dolari, divizia europeană urmând să redevină profitabilă abia din 2015.
Profitul obținut în ultimul sfert al anului a depășit pragul de 3 miliarde de dolari, apreciindu-se cu peste 90 de procente față de cele 1,6 miliarde raportate în perioada similară din 2012. La nivel global, profitul brut a scăzut cu 24%, până la 1,3 miliarde de dolari. Din fericire, pierderile înregistrate în Europa au fost și ele mai mici, coborând de la 732 de milioane, la 571 milioane de dolari, în al patrulea sfert de an.
Încasările globale au crescut cu 4%, cifrându-se la 36,3 miliarde de dolari, în perioada octombrie-decembrie, respectiv cu 10% pentru întreg anul trecut, adică 146,9 miliarde de dolari. În America de Nord, Ford a obținut în 2013 un profit brut de 8,8 miliarde de dolari (+5%), dintre care 1,7 miliarde (+9%) doar în ultimul sfert al anului.
Rezultatele excelente raportate de Ford vin în contextul revigorării vânzărilor pe piețele din America de Nord, Africa și regiunea Asia Pacific, dar și în urma încasării unor bonusuri fiscale în valoare de 2,1 miliarde de dolari.
Ford nu putea trece cu vederea succesul obținut în 2013, urmând să-și recompenseze toți cei 47.000 de angajați, membri ai sindicatului UAW, din Statele Unite. Fondul de prime se ridică la 414 milioane de dolari, cea mai mare valoare din istoria Ford, ceea ce înseamnă că fiecare muncitor va primi, în medie, 8.800 de dolari.
Compania americană nu se odihnește, însă, pe laurii victoriei. Ofensiva continuă și în 2014 cu un calendar al lansărilor încărcat cu nu mai puțin de 23 modele complet noi sau actualizate.