Opel a pregătit două surprize interesante pentru ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva: Astra OPC Extreme, cea mai performantă declinare Astra din istorie, și Adam Rocks, versiunea de serie a conceptului omonim, lansat în urmă cu un an, la aceeași expoziție.
Astra OPC Extreme este derivat direct din modelul de competiții Astra OPC Cup, care aleargă în campionatul VLN Nurburgring Endurance Championship. Printre dotările speciale regăsim centuri de siguranță în șase puncte, scaune de curse, rollcage și elemente din fibră de carbon, menite să reducă semnificativ greutatea mașinii. Motorul turbo de 2 litri va rămâne, aparent, neschimbat, urmând să dezvolte 280 CP, aceeași putere maximă pe care o regăsim și în fișa tehnică a modelului de serie. Deși modelul expus la Geneva este, oficial, un concept, Opel Astra OPC Extreme va fi produs în serie limitată.
Probabil cea mai interesantă premieră pregătită de Opel pentru Geneva va fi Adam Rocks. Modelul de serie va rămâne, în mare parte, identic cu prototipul inedit din 2013, mimând avantajele unui crossover de oraș. Astfel, vor fi păstrate garda la sol înălțată cu 15 mm și ornamentele exterioare cu rol de protecție, totul pentru a mima avantajele tipice unui crossover de oraș. Bineînțeles, Adam Rocks nu va renunța nici la pavilionul escamotabil din material textil, pliabil parțial. Montanții vor fi ficși, soluție similară celei folosite și de rivalii direcți, Fiat 500C și Citroen DS3 Cabrio.
Standul Opel de la Geneva va găzdui, de asemenea, lansarea unei noi motorizări turbo pe benzină din seria SIDI. Este vorba de o unitate de 1 litru și 115 CP, în trei cilindri, care va fi transplantată pentru prima dată sub capota lui Adam. Opel promite și un Adam S, model misterios despre care nu se știu deocamdată niciun fel de detalii oficiale.