Fiat Chrysler Automobiles este cea mai tânără companie din industria auto. Oficializarea fuziunii dintre Fiat și Chrysler a dat naștere celui de-al șaptelea grup auto din lume, ca mărime, compus din 11 branduri producătoare de mașini și 3 de componente auto.
Interesant este că sediul noii entități nu a fost stabilit nici la Auburn Hills și nici la Torino, ci în Olanda, iar domiciul fiscal, în Regatul Unit. Totul pentru a atrage investitorii americani, avantajați de politica fiscală mult mai favorabilă din Marea Britanie, potrivit lui John Elkann, COO al Fiat Chrysler Automobiles.
Stabilirea reședinței noii companii pe teritoriul unor țări “neutre” va aduce, însă, și alte beneficii pentru Fiat Chrysler Automobiles. Chrysler va scăpa de povara de imagine adusă de vechiul ajutor de stat primit de la guvernul american, iar Fiat va putea continua procesul de restructurare al operațiunilor din țara natală, evitând posibilele conflicte cu sindicatele și statul, din postura sa de cel mai mare angajator privat din Italia.
Acțiunile Fiat Chrysler Automobiles vor fi listate la bursele din New York și Milano și vor beneficia de o rată de schimb 1:1 cu cele ale fostei companii Fiat S.p.A. Vechii acționarii pot renunța la participațiile lor din noua corporație, Fiat Chrysler Automobiles urmând să le răscumpere acțiunile, la prețurile pieței.
Nașterea Fiat Chrysler Automobiles nu va aduce niciun fel de schimbări la vârf, noua companie fiind condusă tot de Sergio Marchionne, artizanul celei mai importante afaceri din istoria constructorului italian. De altfel, Marchionne va rămâne la conducerea grupului Fiat Chrysler Automobiles pentru cel puțin 3 ani de acum înainte.
Pe 1 ianuarie, Fiat a oficializat achiziția ultimului pachet de 41,46% din acțiunile Chrysler, cedat de VEBA Trust – fond de sănătate afiliat sindicatului UAW. Italienii au devenit, astfel, unici acționari la Chrysler, într-o tranzacție evaluată la 4,35 miliarde de dolari. Fiat a preluat 20% din Chrysler în 2009, imediat după ieșirea din faliment a constructorului american. Participația a crescut la 51% un an mai târziu și, în prezent, la aproape 100%.
Portofoliul Fiat Chrysler Automobiles cuprinde 11 branduri auto. Fiat deține șapte marci – Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, Abarth și Fiat Professional (vehicule comerciale – n.r.), iar Chrysler, patru – Chrysler, Dodge, Jeep și Ram.