Noul Mercedes Clasa S, a şasea generaţie a modelului considerat de mulţi drept referinţa absolută a clasei de lux, va fi dezvăluit pe 15 mai, la Hamburg. Aşteptarea a luat însă sfârşit cu două luni mai devreme, un exemplar complet necamuflat fiind suprins în timpul unei şedinţe foto din Germania.
Urmând linia deschisă de noul val de modele Mercedes, Clasa S abordează un profil mult mai dinamic, cu aer de coupe, şi renunţă la aripile posterioare evazate în stilul seriei „Ponton” din anii ’50, totul pentru un aer mai modern, puternic influenţat de noul CLS şi de conceptul F700.
Extindere a gamei
Cunoscut sub numele de cod W222, mult aşteptatul urmaş al actualei Clase S nu va fi doar expresia absolută a valorilor mărcii germane, ci şi cea mai scumpă limuzină de lux produsă de Mercedes, după ce brandul Maybach a fost închis anul trecut din cauza cererii tot mai slabe.
Mercedes va extinde gama de versiuni existentă, urmând să ofere inclusiv declinări mai exclusiviste, care vor intra în competiţie directă cu Rolls-Royce Ghost şi noul Bentley Flying Spur. Clienţii vor putea opta pentru patru variante de caroserie, spre deosebire de trei, în prezent. Din program vor face parte o limuzină cu ampatament normal şi o limuzină cu ampatament lung, iar din 2014 un coupe şi un cabriolet cu patru locuri.
“Clasa S este cel mai important model pentru noi. Succesul său ne dă forţa de a fi mereu cu un pas înaintea tuturor.”, a declarat la Geneva, Dieter Zetsche, şeful Mercedes, convins că noua Clasă S va reuşi să aibă succes acolo unde Maybach a eşuat. “Reputaţia modelului este inegalabilă. Repoziţionarea Clasei S la polul extrem al clasei de lux ne va permite să ne consolidăm prezenţa la acest nivel extrem de rarefiat şi ne va ajuta să echilibrăm gama de produse, după lărgirea accelerată a portofoliului în zona de modele premium entry-level.“
Tehnologie de vârf
Noua Clasă S va fi primul model dezvoltat pe baza noii arhitecturi modulare MRA – Mercedes RWD Arhitecture, o platformă extrem de flexibilă care va sta, în viitor, la baza tuturor modelelor Mercedes cu tracţiune spate, inclusiv noile Clase E şi C. Clasa S W222 va fi şi primul Mercedes echipat cu o cutie automată cu nouă trepte, iar gama de motorizări va cuprinde, încă de la debut, două versiuni hibride, care combină un motor electric de 109 CP cu un diesel de 204 CP sau cu un V6 pe benzină de 306 CP. Varianta de top AMG va fi echipată cu un V12 care va furniza cel puţin 650 CP.
Odată cu noua Clasă S va debuta şi revoluţionarul sistem Magic Ride Control. Două camere video monitorizează în permanenţă neregularităţile căii de rulare, tăria amortizoarelor variind în funcţie de informaţiile primite, pentru atingerea compromisului perfect între confort şi dinamică.
Interior somptuos
Arhitectura de bază a interiorului rămâne familiară celor care s-au bucurat de serviciile modelului anterior, însă comenzile beneficiază acum de o dispunere pe orizontală, mai clară, mai intuitivă. Finisarea va fi, bineînţeles, demnă de statutul de navă-amiral al noii Clase S, habitaclul fiind garnisit cu cele mai bune materiale din industrie şi o colecţie impresionantă de gadgeturi de ultimă oră. Pentru o experienţă cu adevărat unică, Mercedes mizează pe contrastul dintre aluminiu şi lemn nobil, buna dispoziţie a norocoşilor pasageri fiind întreţinută de lumina ambientală cu tonuri calde, relaxante. Clasa S oferă şi cel mai bun nivel de izolare fonică din segment, inginerii germani apelând la nu mai puţin de 150 de componente individuale pentru insonorizare.
Clasa S va primi o nouă centrală de comandă sofisticată, cu procesor performant Intel Atom, preluat direct din lumea computerelor portabile, şi un sistem de navigaţie revoluţionar asistat de Google Maps. Filozofia dispunerii informaţiilor esenţiale direct în câmpul vizual al şoferului face un nou pas înainte, graţie implementării unei perechi de ecrane cu diagonala de 12,3 inci. Unul dintre ele este dedicat sistemului multimedia, iar cel de-al doilea înlocuieşte, practic, instrumentele clasice de bord şi afişează un spectru larg de date furnizate de telemetria maşinii, dar şi imaginile preluate de camera video frontală cu vedere pe timp de noapte.
Nici pasagerii locurilor din spate nu au fost neglijaţi de Mercedes, Clasa S fiind, în definitiv, o maşină dedicată, în primul rând, celor care preferă confortul banchetei posterioare. Marile noutăţi sunt un sistem audio de 1500W, cu 24 de difuzoare şi sunet 3D, furnizat de Burmeister, şi o funcţie inedită de purificare şi ionizare a aerului introdus în habitaclu de climatizarea automată. Mercedes mai oferă şi ecrane pentru pasagerii din spate, compatibile exclusiv cu dispozitive produse de Apple, şi o plajă amplă de reglaje pentru scaunele disponibile, în premieră, cu şase programe avansate de masaj, încălzire şi ventilaţie, cu intensitate variabilă. Feţele de uşă şi cotiera beneficiază şi ele de încălzire, iar centurile de siguranţă sunt prevăzute cu airbaguri ce reduc riscul unor posibile leziuni toracice în cazul unui accident.
Sursă foto: Chris Doane Automotive/Road&Track