Deşi pentru mulţi constructori auto anul 2012 a fost unul de grea încercare, în segmentul modelelor de lux aceste influenţe negative nu se resimt. Ba dimpotrivă, unii se laudă cu rezultate record. Este şi cazul celor de la Porsche, care au raportat cel mai bun an din istoria companiei.
Cayenne, cel mai vândut model
În cele 12 luni ale anului trecut, germanii au vândut 143.096 maşini, cu 22 mai multe decât în 2011. Rezultatul record i se datorează într-o mare măsură SUV-ului Cayenne, care a adus mai bine de jumătate din clienţii anului 2012. Porsche a vândut 77.822 de unităţi Cayenne, cu 30 mai multe decât în 2011. A fost, de departe, cel mai bun an din istoria SUV-ului din Stuttgart.
Cel de-al doilea model ca popularitate în gama Porsche a fost Panamera, semn că decizia germanilor de a monetiza mai bine brandul cu modele diferite de cele tradiţionale a fost una inspirată. Panamera a adus 27.331 de clienţi pentru Porsche şi a depăşit tradiţionalul 911, care a fost vândut în 26.203 unităţi. Chiar şi aşa, sportivul 911 se poate lăuda cu cea mai mare creştere în 2012, comenzile urcând cu 49 de procente faţă de 2011.
America de Nord, cea mai mare piaţă
Cea mai importantă piaţă pentru Porsche rămâne America de Nord. Aici, vânzările au crescut cu 34, ajungând la 39.192 de unităţi. Piaţa de dincolo de Ocean este ajunsă din urmă de cea chineză, unde vehiculele de lux au încă un trend ascendent. Aici vânzările au crescut cu 32, numărul vehiculelor vândute fiind de 33.590 de unităţi.
Germania dovedeşte că este în continuare cea mai importantă piaţă europeană pentru modelele Porsche. Deşi nu are dimensiunile Chinei sau ale Americii de Nord, Germania a reuşit să aducă 31.904 clienţi pentru producătorul din Stuttgart, în creştere cu 8 faţă de 2011.
Profit de 2.44 miliarde de euro
Cererea mare s-a oglindit şi în evoluţia generală a grupului. Producţia a crescut cu 19 în 2012, atingând 151.999 de vehicule. Asta a făcut ca numărul angajaţilor să atingă şi el un număr record, de 17.502 oameni. Evoluţia financiară a fost şi ea pozitivă. Încasările au ajuns la 13.9 miliarde de euro, în vreme ce profitul operaţional s-a oprit la 2.44 miliarde de euro.