Deşi versiunea de înaltă performanţă a gamei cee’d va fi lansată abia în martie, la Geneva, primele fotografii oficiale şi-au făcut deja apariţia pe un forum de specialitate din Rusia. Primul hot-hatch din istoria companiei Kia nu va avea o misiune deloc uşoară în Europa, pe lista concurenţilor direcţi regăsindu-se nume sonore precum VW Golf GTI şi Ford Focus ST.
Bazat pe modelul cu trei portiere, noul pro_cee’d GT aruncă în lupta cu rivalii europeni o motorizare de ultimă generaţie pe benzină, prezentă şi pe fratele de concern Hyundai Veloster. Cuplată standard la o transmisie manuală cu şase trepte, unitatea GDI de 2 litri apelează la cele mai noi soluţii tehnice (supraalimentare turbo, injecţie directă de combustibil) pentru a livra o putere maximă de 204 CP şi un cuplu de 265 Nm. Performanţele sunt pe măsură: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde şi viteză maximă de 225 km/h. La debut, cutia automată cu dublu ambreiaj DCT nu va fi oferită nici măcar opţional.
Noul pro_cee’d GT nu va fi doar cea mai rapidă compactă coreeană, ci şi unul dintre cele mai economice hot-hatch-uri de pe piaţă. Kia anunţă un consum oficial de 6,6 l/km în regim mixt şi emisii de 156 grame CO2/km.
Vizual, noul GT se va diferenţia de versiunile pro_cee’d clasice prin pachetul exterior aerodinamic extem de agresiv, grila redimensionată de culoare neagră şi difuzorul de aer posterior, cu rol pur estetic.
Coreeni nu renunţă la tradiţia de a pune la dispoziţia clienţilor săi un pachet de dotări standard net superior celui oferit de concurenţă. Lista echipamentelor de serie va include jante din aliaj de 18 inci cu design special, suspensie sport, scaune Recaro, lumini de zi cu tehnologie LED şi diverse elemente de finisare din aluminiu.
Noul model va fi asamblat la Zilina, în Slovacia, producţia urmând să demareze în luna mai. Kia pro_cee’d GT va ajunge în showroomuri în vara acestui an.