Viitorul brandului Infiniti a fost pus sub semnul întrebării de Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei Renault-Nissan. Andy Palmer, vicepreşedinte Nissan, a pus şi el la îndoială viitorul subsidiarului de lux cu ceva timp în urmă. A recunoscut recent dubiile sale într-un interviu acordat cu ocazia Salonului Auto de la Detroit.
În acelaşi interviu, Palmer a dezvăluit că a primit chiar acordul de a renunţa definitiv la marcă. Carlos Ghosn i-ar fi spus: ”Nu suntem obligaţi să facem Infiniti. Poţi renunţa la marcă dacă vrei.” Se pare că Palmer a revenit totuşi asupra ideii, impulsionat de faptul că automobilele premium reuşesc să obţină o rată de profit mai mare decât modelele de volum.
Palmer a identificat o serie de probleme şi a ajuns la concluzia că maşinile Infiniti au nevoie de o altă mentalitate de comercializare, nu una similară cu cea a părintelui Nissan. Mai mult, vicepreşedintele şi-a dorit din acel moment mai multă autonomie pentru Infiniti.
Inspirat de succesul pe care îl are Volkswagen cu Audi şi de separarea celor două mărci, Palmer a decis să încerce să aplice reţeta şi subsidiarului japonez de lux. Soluţia a fost să angajeze omul care a ridicat vânzările Audi Statele Unite de la 77.000 de unităţi în 2004 la 117.000 în 2011. Este vorba despre Johan de Nysschen, preşedintele diviziei americane Audi.
Strategia a fost pusă în aplicare rapid, iar de Nysschen a devenit preşedintele Infiniti în data de 1 iulie 2012. Prima cerere a noului om de conducere a fost amânarea ţintei de vânzări. În trecut, Infiniti îşi propusese să atingă 500.000 de maşini vândute pe an, până în 2016. Un proiect ambiţios, având în vedere că anul trecut japonezii au vândut doar 200.000 de maşini. De Nysschen vrea decalarea acestei ţinte cu un an.
”Ţinta de vânzări este mai puţin importantă. Atingerea ei până în 2017 sau 2020 nu este obligatorie. Misiunea noastră este să lucrăm la crearea unei apartenenţe la segmentul premium pentru Infiniti. Am nevoie de timp şi nu vreau presiunea volumului ce trebuie atins. O să vă ofer cel mai bun brand premium. În aceste condiţii, rezultatul final nu va dezamăgi şi va atrage profitabilitate”, a declarat de Nysschen.
Oficialul Infiniti a dezvăluit şi faptul că ţinta pe termen scurt este crearea unui automobil emoţional, cu design provocator. Ideea unei limuzine de talia lui BMW Seria 7 sau Audi A8 nu este profitabilă pentru că acest segment stagnează.