Pentru moment, Peugeot 208 GTi este doar un concept. Va fi prezentat în premieră la salonul auto de anul acesta de la Geneva. Din punct de vedere tehnic, putem vorbi de un hot hatch. Sub capota lui 208 GTi Concept se ascunde același propulsor pe care îl întâlnim și pe RCZ THP 200. Adică patru cilindri în linie turbo de 1,6 litri care dezvoltă 200 CP la 6.800 rpm și un cuplu motor de 275 Nm disponibil între 1.700 și 4.500 rpm.
Francezii au folosit aceeași cutie manuală cu șase trepte. Ecartamentul față/spate a crescut cu 36 mm, iar sistemul de frânare beneficiază de discuri ventilate pe față cu diametrul de 302 mm, iar pe puntea spate discuri de 249 mm. Estetic, nu putem vorbi încă de o evoluție vizavi de un 208 de serie. Versiunea de serie probabil va beneficia de un tratament care să accentueze sportivitatea modelului.
208 GTi Concept și 208 XY Concept au în linii mari aceeași caroserie, diferența fiind făcută de detalii. Creșterea ecartamentului a condus la apariția unor șorțulețe pe aripi completate de praguri profilate aerodinamic. Spatele este completat de un eleron și o evacuare dublă. Așteptăm versiunea de serie 208 GTi, lucru ce se va întâmpla, probabil, în toamnă, la Salonul Auto de la Paris.