Opel și marca soră, Vauhxall, au reușit să își mărească cota de piață din Europa în 2013, în ciuda trendului general negativ din industrie. Creșterea este, însă, una minoră, estimată la numai 0,02%.
Divizia europeană a grupului General Motors se confruntă de ani de zile cu pierderi financiare masive și cifre de vânzări deloc satisfăcătoare, astfel că ascensiunea Opel din 2013, deși nesemnificativă, este un semn de revenire pe linia de plutire, un semn ce confirmă validitatea programului de redresare inițiat de noua conducere GM.
Dacă în 2012, Opel ocupa o felie de 5,59% din piață europeană, anul acesta cota constructorului german a urcat la 5,61%. În Germania, țara natală, Opel și-a mărit cota de piață de la 6,9 la 7,0%, un plus de 0,1%.
Motorul succesului a fost noul val de modele prezentate de Opel în ultima perioadă. Cel mai mare aport la ascensiunea brandului din 2013 l-a avut Adam, noul model de oraș comercializat în peste 21.000 exemplare doar în Germania. Mokka, primul crossover compact din panoplia Opel, s-a bucurat și el de o primire călduroasă din partea publicului european, potrivit estimărilor companiei, 20.000 de clienți din țara natală alegând SUV-ul Opel.
Piața europeană s-a contractat puternic în 2013, potrivit estimărilor oficiale ACEA, vânzările de mașini noi la nivelul statelor din regiune diminuându-se cu 25% (4,3 milioane de unități).