Mercedes-Benz a revenit în topul vânzărilor din clasa premium pe piața din Statele Unite, performanță atinsă pentru ultima dată în urmă cu 14 ani, în 1999.
Constructorul german a încheiat 2013 cu un nou record de livrări, înmatriculările de mașini noi produse sub sigla Mercedes-Benz apreciindu-se cu 14% comparativ cu anul precedent, până la 312.528 de unități. În decembrie, vânzările brandului premium din Stuttgart au crescut cu 17% (33.007 mașini).
Catalizatorul succesului a fost programul de întinerire masivă a gamei de modele oferite pe piața nord-americană. Portofoliul Mercedes-Benz s-a mărit anul trecut cu modele de volum, accesibile unei paletele mult mai largi de clienți, modele precum sedanul sportiv CLA, comercializat în peste 14.000 de exemplare, sau noua navă-amiral, Clasa S. Deși se află pe final de carieră, C-Class s-a bucurat și el de succes, mulți dintre clienții sosiți în showroom-urile Mercedes pentru a cunoaște noul CLA preferând să plece acasă cu un C, atrași de discounturile consistente de care beneficiază modelul.
Rivalul tradițional, BMW, a pierdut coroana de rege al segmentului premium pe piața din Statele Unite (pe care o deținea din 2011 – n.r.) la mustață, avantajul Mercedes-Benz fiind de numai 3.248 unități. În decembrie, BMW a reușit să revină, pentru scurt timp, pe prima poziție, livrând 37.389 de mașini noi. Vânzările BMW au atins în 2013 un nou maxim anual de 309.280 unități, depășind, astfel, recordul din 2007.
Podiumul a fost completat de Lexus, care a comercializat 273.847 de mașini noi, cu 12% mai multe decât în 2012. Din 2000 până în 2010, Lexus a ocupat prima poziție în topul celor mai bine vândute branduri de lux din SUA, surclasând inclusiv Mercedes-Benz și BMW.
[…] VEZI TOPUL COMPLET PE AUTOINDUSTRY.RO […]