Cea de-a cincea generaţie a compactei premium Infiniti G-Series, ce îşi va face debutul în 2015, va renunţa la platforma Nissan FM, în favoarea celei dezvoltate pentru noul Mercedes C-Class (2014).
Globalizarare, globalizare şi, iar, globalizare. “Fenomenul” a apărut, timid, înaintea crizei din 2008-2009, dar, cum piaţa mondială nu a reuşit să-şi revină, căutându-şi încă echilibrul, acesta a început să se “cronicizeze”, dând naştere la fel de fel de alianţe şi colaborări, de neconceput acum câţiva ani. Ultima “bombă” a constituit-o, de pildă, Citan, utilitara uşoară Mercedes care, de fapt, este un Renault Kangoo, rebranduit şi îmbrăcat frumos în “haine cu trei colţuri”. Dar lucrurile merg, se pare, şi mai departe şi ajung până în zona premium.
Conform unor surse citate de Motor Trend, cea de-a cincea generaţie a compactei premium Infiniti G-Series va avea la bază platforma Mercedes-ului C-Class 2014, ceea ce reprezintă o premieră la acest nivel. Până acum, Infiniti, brand-ul de lux al Nissan, a folosit platformele “părintelui său”, iar G-ul a fost la început, din 1991 până în 2002, o reîncarnare a Nissan-ului Primera. Apoi, de la a treia generaţie şi până în prezent, a trecut la platforma Nissan FM, utilizată şi de modele precum Nissan 350Z sau Infiniti FX.
În ceea ce priveşte design-ul viitoarei serii “G” (sedan, coupe şi cabrio), cea mai vândută gamă a constructorului nipon, cu peste 60 din volumul total, sursele au afirmat că va fi influenţat de liniile puternice ale conceptului Etherea, prezentat de Infiniti la Salonul Auto de la Geneva 2011.
Puterea va fi asigurată de motoare dezvoltate tot pe baza blocului VQ (VQ25HR – V6 de 2.5 litri/218 CP, VQ37HR – V6 de 3.7 litri/328 CP, în momentul de faţă), dar se vorbeşte şi despre o versiune hibridă, cu propulsor diesel de 2.1 litri şi peste 200 CP, dezvoltat de Mercedes.