autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, feb. 28th, 2012

Nissan regăndește politica platformelor

Constructorul japonez Nissan revine în actualitate cu politica tăierilor de costuri, cea care l-a făcut celebru pe actualul șef al Alianței Renault Nissan. Soluția pe care compania o va adopta este una deja cunoscută printre constructori – lărgirea numărului de componente comune utilizate de modele din segmente diferite. Așa cum s-a întâmplat la Volkswagen Group, cu MQB – platforma modulară, Nissan va introduce CMF – Common Module Family, o platformă care va genera până la 80 din componentele comune. Primul autoturism ce va utiliza această nouă platformă va fi lansat anul viitor.

Carlos Ghosn, în poziția de CEO Nissan, a declarat că ”fiecare lucru pe care încercăm să-l facem se referă la două aspecte: cum să facem mai multe în comun cu partenerii și, în același timp, să păstrăm specificitatea fiecărui brand”. Problema principală a celor două companii este cum să realizeze produse ”care să nu creeze confuzie publicului”.

Strategia noilor platforme urmărește crearea a patru module – compartiment motor, habitaclu, tren rulare față, tren de rulare spate –, fiecare cu variații care să corespundă diferitelor dimensiuni ale segmentelor, dar care să poată fi încrucișate între platformele propriu-zise.

Vicepreședintele Hideyuki Sakamoto susține că această decizie va ajuta Nissan să folosească piese comune la circa 1,6 milioane vehicule, față de 50.000-200.000 în prezent. Acesta a admis că se urmărește atingerea unui volum similar celui de la VW, companie care a introdus platformele comune în industria auto. Sistemul va fi utilizat și de cei de la Renault, potrivit liderului Nissan, dar acest subiect nu a fost extins de Sakamoto.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>