Patru mari constructori de automobile au anunțat participarea împreună la un turneu de promovare a vehiculelor fuel-cell, alimentate cu hidrogen. Acțiunea se va desfășura în Europa și va reuni 7 vehicule ale mărcilor Mercedes-Benz, Honda, Hyundai și Toyota, într-un tur intitulat European Hydrogen Road Tour 2012.
Turul FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles) va dura o lună, va avea traseul prin 9 orașe europene, unde caravana se va orpi și va permite celor interesați să afel mai multe detalii despre funcționarea mașinilor fuel-cell și despre avantajele acestui tip de propulsie. Mașinile vor fi disponibile, de asemenea, și pentru teste.
Scopul principal al turului este să comunice cât mai bine politicienilor, companiilor și liderilor acestora, presei și publicului nevoia de creștere a notorietății propulsiei cu hidrogen. Mesajul principal este că tehnologia există, este funcțională, dar trebuie să beneficieze de o infrastructură de distribuție.
Startul se dă în Hamburg, pe 13 septembrie, iar traseul va merge prin Hanovra, Bolzano, Paris, Cardiff, Bristol, Swindon, Londra și Copenhaga. Organizații locale vor susține în fiecare oraș coloana. Furnizorul de hidrogen va fi H2 Logic din Danemarca.
Evoluție
Automobilele alimentate cu hidrogen, care furnizează astfel energia necesară motorului electric, reprezintă cea mai eficientă formă de stocare a energiei, după carburanții fosili. Avantajul imens al acestui tip de combustibil este dat de emisiile zero. Nu sunt luate în calcul, bineînțeles, emisiile necesare producerii hidrogenului în uzină, dar, de regulă, acesta poate rezulta din alte procese tehnologice.
Prima și cea mai mare problemă apărută în cazul acestui tip de propulsie a fost stocarea hidrogenului la bordul mașinii, dat fiind faptul că sub formă gazoasă, acesta are nevoie de un volum mult prea mare de depozitare. De aceea, singura modalitate a fost cea de lichefiere a sa, însă această operațiune necesită temperaturi foarte scăzute. De asemenea, pentru menținerea temperaturii este nevoie ca rezervorul mașinii să fie foarte bine izolat termic. Odată găsite soluțiile pentru acest punct, a apărut a doua problemă: cea legată de infrastructura de alimentare. Însă și acest lucru poate fi depășit, mult mai ușor decât în cazul stațiilor de încărcare cu energie electrică. Actualele stații de benzină își pot lărgi spațiul de lucru, iar alimentarea se face la fel de rapid ca în cazul pompelor cu benzină, nefiind necesare ore de încărcare, cum se întâmplă cu mașinile electrice cu baterie Li-Ion.