Mazda Motor Corporation a făcut publice rezultatele financiare după trimestrul I din anul fiscal 2013/2014, cu creşteri importante de venituri și profit.
Potrivit comunicatului oficial, Mazda a înregistrat creșteri datorită vânzărilor în creştere ale modelelor care prezintă tehnologia SKYACTIV şi design-ul KODO. Vânzările din Europa au crescut de asemenea între aprilie şi iunie 2013 pe fondul unei pieţe care continuă să scadă. Şi în România vânzările Mazda au respectat trendul crescător, după primele 7 luni marca japoneză totalizând 323 de unităţi comercializate, mai mult cu 26 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi, tototdată, una dintre cele mai mari creşteri pe segmentul de import.
La nivel global, compania japoneză a obținut venituri de 4,77 miliarde de euro, în creștere cu 847 de milioane şi 21,6 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012. Profitul operaţional al companiei a crescut cu 20 la 283 de milioane de euro, în timp ce profitul net a fost de 42,64 milioane euro, mai mult cu aproximativ 100 de milioane de euro comparativ cu anul anterior.
Vânzările au cumulat 301.000 unităţi în primul trimestru al anului fiscal japonez. Europa a contribuit cu 46.000 de unităţi la acest număr, în creştere cu 4,3 de la an la an contrar trendului negativ al regiunii. În America de Nord s-a înregistrat o creştere cu 5,5 la 95.000 de unităţi pentru acest trimestru, iar în Japonia vânzările au rămas constante, la 50.000 de modele.
Unul dintre principalele motive ale succesului vânzărilor şi al îmbunătăţirii profitabilităţii este poziţia favorabilă a celor două modele SKYACTIV – CX-5 şi Mazda6. Ponderea modelelor SKYACTIV vândute de Mazda la nivel mondial, din totalul vânzărilor, a ajuns la 45 în primul trimestru al anului fiscal, de la 27 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mazda mizează pe creșteri în continuare, deoarece urmează introducerea pe piețe a noului Mazda3, un alt model SKYACTIV , care ar urca ponderea acestei tehnologii la 50.