joi, iunie 12, 2025
AcasăIndustrieMașinile viitorului nu vor fi electrice, ci vor fi arde benzina mai...

Mașinile viitorului nu vor fi electrice, ci vor fi arde benzina mai eficient

Care sunt direcțiile în care se vor dezvolta automobilele? Participanții la seminariile de management Automotive News au discutat despre fiecare detaliu în care mașinile vitorului ar putea câștiga puncte în lupta cu consumul de energie. „Trebuie să avem evoluții mici și multe, precum atleții olimpici” a spus CEO-ul FEV Inc.

Toată lumea așteaptă miracolul, mașina care nu consumă nimic și se deplasează cu viteaza luminii, așa cum sunt așteptate vehiculele electrice care au o autonomie de sute de kilometri în ciuda unui preț de câteva mii de euro. Aceste vehicule imaginare nu vor fi niciodată posibile, însă cei care conduc astăzi industria auto globală sunt de acord că îmbunătățirile făcute pas cu pas vor contribui la transformarea mașinilor de astăzi în niște vehicule mult mai economice și care să nu coste o avere. Iar cel mai important lucrur este faptul că mașina cu motor cu combustie este departe de fi dispărut din peisaj.

Seminariile Automotive News au adus la un loc specialiști și lideri ai celor mai mari companii auto, pentru a discuta despre ce se poate face cu mașina. Aceștia au ajuns la concluzia că se poate dubla puterea „extrasă” dintr-un litri de carburant, cu ajutorul unor tehnologii care se află deja în procesul de dezvoltare.

Iată care sunt direcțiile cele mai importante în care se vor dezvolta vehiculele:

• Electrificarea: Producătorii susțin că vehiculele complet electrice vor rămâne o nișă multă vreme, dar tehnologia hibrid, frânele regenerative și celelalte metode pentru recuperarea energiei vor fi introduse pe mașinile cu carburant.

• Managementul termic: motoarele vor încălzi uleiurile mai repede, pentru a reduce frecarea, iar gazele arse vor fi răcite cu lichid, pentru a proteja turbinele de supraîncălzire.

• Downsizing: totți constructorii au introdus sau experimentează motoare mici, cu 4 sau 3 cilindri, poate chiar 2 cilindri, cu puteri similare cu cele din generația anterioară care avea capacități mai mari.

• Turbochargerele: Constructorii au redescoperit avantajele turbinelor, folosindu-le pentru a păstra performanțele, în timp ce dimensiunile motoarelor scad. Noile tehnologii au condus la micșorarea turbinelor.

• Combustibili alternativi: Motorina va rămâne un combustibil important, iar propulsia cu hidrogen, de tip fuel-cell, o țintă pe termen lung. Etanolul, de asemenea, va fi utlizat pe scară largă. Chrysler a început producția motorului 5.7 litri HEMI care funcționează cu GPL și care va echipa camionetele RAM. Rezervorul va fi amplasat în benă.

• Transmisii: noile tehnologii vor permite câștiguri în eficiență din cutii de viteze mai bune, prin obținerea de rapoarte care să avantajeze cuplul transmis la roți de noile motoare de mici dimensiuni.

• Linii de producție eficiente: Constructorii se orientează către obținerea de reduceri de costuri prin eficientizarea uzinelor.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole