autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: Dum, mart. 4th, 2012

Maşinile eco de la Geneva

Salonul Auto de la Geneva aduce acum în prim-plan, mai mult ca oricând, autovehiculele propulsate în regim hibrid sau doar de motoare electrice. Curentul dezvoltării durabile a influenţat toate departamentele de inginerie ale marilor constructori, însă inovaţii interesante apar şi de la nume mai puţin cunoscute în industria auto. Curentul „electric” îşi ia la Geneva porţia de atenţie binemeritată.

Bollore Blucar – micul automobil electric de oraş, cu o lungime de 3,65 metri, este propulsat de un motor electric de 50 kW până la o viteză maximă de 130 km/h. Soluţia de mobilitate urbană este prezentată la Geneva.

Volkswagen eco up! – versiunea alimentată cu gaz natural a micului VW up! apare în „vitrină” la Geneva. Propulsorul de 1 litru, în trei cilindri, dezvoltă 68 CP utilizând tehnologia BlueMotion.

Renault ZOE – francezii ne readuc în atenţie la Geneva modelul ZOE, primul automobil de oraş conceput să funcţioneze 100 electric. Motorul electric dezvoltă 80 CP şi un cuplu de 222 Nm, iar încărcarea se poate realiza şi prin schimbarea bateriei, dacă timpul nu permite o încărcare clasică.

Rinspeed – Dock+Go – constructorul suedez Rinspeed prezintă la Geneva maşina cu şase roţi, după ce cu câţiva ani în urmă ne-a adus maşina submersibilă. Soluţia lor înseamnă de fapt o a treia axă, un portbagaj suplimentar, care se cuplează la automobil (în acest caz un smart) şi poate transporta fie un supliment de bagaj, fie acumulatori suplimentari pentru alimentarea unui motor electric.

BMW – ActiveHzbrid 3 – constructorul german prezintă ActiveHybrid 3 drept primul automobil full hybrid în segmentul premium al sedanurilor sportive. Tehnologia încorporată include modul ECO PRO, funcţia Start/Stop, regenerarea energiei la frânare sau transmisia automată cu opt rapoarte.

Nissan e-NV200 – la standul Nissan de la Geneva vom putea vedea anul acesta modelul e-NV 200, care a fost lansat prima oară la Detroit. Trenul de rulare cuprinde un ansamblu de 48 de acumulatori lithiu-ion care livrează energia necesară motorului electric de 80 kW să genereze un cuplu motor de 280 Nm.

Tesla Model S – constructorul mărcii „electrice” nu se dezminte şi ne readuce în atenţie sedanul Model S. Acesta este echipat cu o baterie de 85 kW/h care poate livra o putere ce duce automobilul de la o viteză de 100 km/h în 4,4 secunde. Viteza maximă este de 125 mile pe oră în timp ce autonomia declarată este de 300 de mile (circa 480 km).

Volvo XC Plug-in Hybrid Concept – SUV-ul hybrid combinnă performanţele unui motor pe benzină cu unul electric pentru a obţine performanţe asemănătoare cu ale unuia electric, având la dispoziţie 350 CP. Totul la un consum de 2,3 litri/ 100km care oferă o autonomie de aproape 1.000 km.

Audi A6 şi A8 hybrid – constructorul de la Ingolstadt face eforturi pentru a se menţine în rândul dezvoltatorilor de tehnologie din industria auto. La Geneva pune în vitrină variantele hibrid ale modelelor A6 şi A8 care combină o motorizare 2.0 TFSI cu un motor electric pentru a produce nu mai puţin de 245 CP în regim combinat.

BMW i3 Concept şi i8 Concept – complet electrice, cele două concepte ale BMW au în vedere dezvoltarea durabilă. i3 este un automobil destinat circulaţiei urbane, cu un motor electric montat în spate, în timp ce i8 aduce mai mult entuziasm din partea împătimiţilor coupe-urilor sportive.

Nissan LEAF NISMO RC – prototipul Nissan este de fapt o platformă tehnologică pe care vor fi dezvoltate viitoare modele electrice. RC preia mare parte din tehnologia modelului de bază, respectiv un pachet de baterii de 48 de module, şi motorul electric de 80 kW care dezvoltă un cuplu motor de 280 Nm.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid Concept Car – concepută drept o maşină pentru traficul urban, conceptul Suzuki este echipat cu un motor de 660 cmc care este utilizat pentru reîncărcarea acumulatorilor. În modul electric poate circula doar 15 km.

Toyota Prius Plug-in Electric Vehicle – Toyota aduce în prim-plan la Geneva avantajele unui vehicul full electric şi ale unui hibrid convenţional bazându-se pe platforma celei de-a treia generaţii a a modelului.

Volvo V60 Plug-in Hybrid – cel mai avansat model din punct de vedere tehnologic al Volvo îşi face apariţia la Geneva. Combinaţia de motor diesel – motor electric face din V60 Plug-in un model inedit, dar cu avantaje clare în ceea ce priveşte utilizarea eficientă a resurselor. Motorul diesel în cinci cilindri furnizează 240 CP în timp ce motorul electric alimentat de la bateriile litiu-ion (11,2 kWh) produce 70 CP.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>