Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, îți mută atenția asupra Chrysler, în timp ce Fiat se luptă cu criza din piața auto europeană. Înnoirea modelelor mărcii Fiat a fost amânată.
Șeful constructorului italian a ținut o conferință de presă cu mai mulți analiști din Europa, pentru a oferi explicații despre cauzele care au condus la afirmațiile dure pe care le-a făcut săptămâna trecută. Marchionne susține că piața din Italia nu a mai cunoscut un nivel atât de scăzut din 1979 și că singura soluție pentru a opri închiderea fabricilor din Europa ar fi să exporte automobilele în SUA. Investițiile la Chrysler în acest an vor crește la 4 miliarde de dolari, în timp ce Fiat le reduce cu 500 milioane de euro. Asta se traduce prin lansări de noi modele pentru Chrysler și celelalte branduri ale grupului, iar la polul opus amânări de lansări pentru autoturisme din Fiat Group. Evident că acest lucru va conduce la o accentuare a scăderilor pentru Fiat, dar soluția pare singura viabilă în acest moment. Modelul de clasă B Fiat Grande Punto ar fi trebuit să fie lansat în 2013, însă procesul de dezvoltare a fost amânat. Marchionne susține că discounturile mari din piață ar fi pus în pericol noul model.
Compania americană, controlată de Fiat Group, a obținut profit în 2011, iar în acest an prognozele sunt foarte optimiste, prima jumătate a anului fiind de asemenea una foarte profitabilă, ca urmare a creșterii vânzărilor pe piața din SUA, cu 30. În schimb, Fiat înregistrează noi pierderi, din cauza vânzărilor în scădere cu 17 în prima jumătate a anului, mult peste media scăderilor europene, de 6,3, în principal din cauza Italiei.
Sergio Marchionne a declarat că va lua o decizie în privința închiderii unei noi uzine în septembrie, după ce va veade rezultatele financiare pe trimestrul 3.