Singura autostradă din România construită la termen, în ultimii 20 de ani, este nefuncțională deoarece Guvernul României nu a recepționat-o și refuză să o inaugureze. Motivul este, potrivit informațiilor publicate de Finanțiștii, lipsa banilor.
Un segment al Autostrăzii Timișoara – Lugoj, parte din A1, a fost finalizat încă din luna septembrie, când presa a publicat informația, fiind un eveniment faptul că respectivul lot a fost finalizat cu mult timp înainte de termenul contractual. Deși nu are o lungime considerabilă, numai 9,5 km, această porțiune continuă sectorul Arad – Timișoara, în drumul spre Deva și reprezintă, practic, o bună parte din centura orașului Timișoara. Deschiderea ei ar aduce beneficii serioase șoferilor și mai ales transportului de marfă din această zonă. Din păcate însă, Ministerul Transporturilor nu a reușit să se ocupe de această lucrare și de recepția ei. Motivul este, așa cum spun sursele neoficiale, citate de publicația Finanțiștii, lipsa banilor. Autostrada este finanțată de Uniunea Europeană, în procent de 85, însă pentru a primi banii este nevoie ca Guvernul să achite integral facturile. În plus, plățile către România sunt sistate ca urmare a unor suspiciuni de fraudă.
Alți peste 100 de kilometri de autostradă care au fost licitați în luna august, pe aceeași A1, așteaptă desemnarea câștigătorilor, iar acest lucru s-a amânat din motive similare. Mai bine de 70 de companii sau asocieri au depus oferte la licitație, pentru diferite loturi din A1, pe porțiunea Timișoara –Deva, cele care ar trebui, în circa 2 ani, să închidă complet Autostrada A1 de la Sibiu la Nădlac.
Citește “Autostrada spre Europa, posibilă abia din septembrie 2014“