autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, iul. 19th, 2012

Guvernul a inaugurat autostrada București-Ploiești și tronsonul Cernavodă-Medgidia

Traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) a fost deschis joi, cu excepţia ieşirii spre Snagov, în cazul căreia lucrările vor fi finalizate miercurea viitoare, Guvernul menţinându-şi însă decizia de a aplica penalităţi pentru depăşirea termenului de execuţie, a declarat premierul Victor Ponta.

El a inaugurat tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti, alături de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, în mandatul căruia au fost începute lucrările.

“Cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi în România a greşit”, a spus Ponta, făcând referire la preşedintele suspendat Traian Băsescu, fost ministru al Transporturilor.

El i-a avertizat pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor că sunt responsabili pentru ca ieşirea spre Snagov a autostrăzii să fie finalizată miercuri de către Euroconstruct.

Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti se va circula pe patru benzi, cu un regim de viteză de maximum 100 kilometri pe oră.

Fără parcări și benzinării

Atenţionat de jurnalişti că tronsonul de autostradă este pus în circulaţie fără ca parcările şi alte facilităţi să fi fost terminate, premierul a apreciat că ar fi fost o greşeală ca punerea în circulaţie să fi fost amânată din acest motiv. Acelaşi punct de vedere a fost susţinut şi de fostul premier Tăriceanu, care a arătat că parcările şi staţiile de benzină nu sunt obligatorii în această fază.

“Un tronson de 60 kilometri este o distanţă pentru care nu sunt necesare staţii de bezină. Sunt fericit că lucrarea a fost terminată, dar trist că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât”, a spus Tăriceanu.

Primul termen de dare în folosinţă a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti a fost anul 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori. În urmă cu două săptămâni, premierul Ponta a anunţat că Guvernul va aplica penalităţi în cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depăşit termenul de execuţie a lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, bani care vor fi folosiţi pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile.

El a arătat că lucrările sunt întârziate şi din cauză că “băieţii deştepţi” au aflat dinainte traseul autostrăzii şi au cumpărat mai multe proprietăţi, cerând acum despăgubiri. Ponta a precizat însă că Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrărilor, iar proprietarii vor avea dreptul să acţioneze statul în judecată.

Lucrările la A3 sunt împărţite în două sectoare, Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa. Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.

Autostradă cu o singură bandă

Tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui a fost deschis, joi, şi se va circula pe o singură bandă pe sens, în regim de drum naţional. Tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui a fost inaugurat de premierul Victor Ponta şi de ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi, la eveniment participând şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, precum şi primarul Constanţei, Radu Mazăre, şi preşedintele Consiliului Judeţean, Nicușor Constantinescu.

“E bine să dăm drumul traficului că acum vine lumea la mare (…) Sper ca de mâine cei care vin la mare să scape de coşmarul din toate satele şi comunele şi sper ca această autostradă să ajute şi din punct de vedere economic şi să se termine anul acesta lucrările la autostradă”, a spus Ponta.

Întrebat de jurnalişti despre deschiderea de benzinării şi parcări, Ponta a spus că important este că se va putea circula pe autostradă şi că acestea vor fi construite ulterior.

“Decizia mea a fost să nu mai stăm până când se fac benzinării şi parcări, şi să se meargă pe autostradă. Imediat vor veni aici şi firme private care vor face benzinării. Sper că a fost o decizie bună”, a afirmat Ponta.

Premierul l-a strigat pe Radu Mazăre, aflat şi el la deschiderea tronsonului de autostradă: “Radu, unde eşti. Ce mai vrei, o autostradă, un secretar de stat?”.

A durat 30 de ani

Pe tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui care a fost deschis joi se va circula deocamdată în regim de drum naţional, cu o singură bandă pe sens şi cu limita de viteză de 80 de kilometri la oră, fiind montate indicatoare în acest sens. Acest tronson face legătura cu centura Constanţei, care a fost deschisă circulaţiei tot joi.

După ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a reziliat anul trecut contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă – Medgidia, a fost organizată o nouă licitaţie câştigată de consorţiul Astaldi – Max Boegl, acelaşi care lucrează şi la tronsonul Medgidia – Constanţa. Semnarea contractului a avut loc în 21 septembrie 2011, iar în 7 octombrie au început lucrările. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet în ianuarie 2013.

La sfârşitul lunii iulie 2011 au fost inauguraţi 21 de kilometri din autostradă, de la Murfatlar la Constanţa, iar timp de două luni circulaţia s-a desfăşurat pe o singură cale până la finalul lui septembrie, când a fost dată circulaţiei şi cealaltă cale.

A2 a fost construită, teoretic, în decurs de aproape 30 de ani, sub mai multe guverne, dintre care unul comunist. Primul tronson, de18 km, Fetești – Cernavodă, a fost inaugurat în 1987, și includea și podurile de la Cernavodă. Lucrările au continuat, cu ritmuri diferite, sub premierii Petre Roman, Adrian Năstase, Călin Popescu Tăriceanu, Emil Boc, Mihai Răzvan Ungureanu și Victor Ponta. Miron Mitrea, Radu Berceanu și Anca Boagiu sunt 3 dintre miniștrii Transporturilor cei mai implicați în construirea acestei autostrăzi.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>