Google a prezentat prototipul unei mașini revoluționare, fără volan și pedale de frână sau accelerație. Modelul 100% autonom va fi asamblat într-o cadență limitată de 100 de exemplare și va prelua de la actualele concepte bazate pe Lexus RX și Toyota Prius rolul de banc de probe pentru tehnologiile din spatele conceptului de conducere independentă de intervenția șoferului.
Google car, prima mașină gândită de la zero de gigantul IT Google are două locuri și un motor electric ce oferă o autonomie estimată la 160 km. Viteza maximă va fi limitată la 40 km/h, pentru a limita riscul unor accidentări, prototipul urmând să fie testat exclusiv în mediul urban. Din 2015, mica flotă de mașini Google își va începe periplul prin traficul din statele americane California, Nevada și Florida, singurele din SUA care permit, în prezent, circulația mașinilor 100% autonome pe drumurile publice, în prezența a doi șoferi de test.
Designul este unul neconvențional, în ton cu rolul de pionier tehnologic al companiei americane. Întreaga parte frontală, inclusiv parbrizul, este construită din materiale flexibile, ușor deformabile, menite să protejeze pietonii, și are un aspect vesel, ce imită parcă zâmbetul unei ființe umane. Nu există pedale și nici volan, doar un simplu buton start&stop, în timp ce instrumentele de bord clasice au fost înlocuite cu un display pe care sunt afișate traseul curent sau timpul rămas până la destinație.
Mașina este echipată cu un arsenal de camere video și senzori ce îi permit să scaneze împrejurimile pe o rază de 200 metri și oferă o vedere la 360 de grade, unghiurile moarte fiind, practic, inexistente. Creierul electronic analizează întregul spectru de informații captate și reacționează în timp real la o multitudine de situații din traficul real, de la mașini sau bicicliști care schimbă banda de rulare, la pietoni neatenți sau blocaje de circulație. Inițial, traseele de testare vor include exclusiv zone cartografiate în prealabil și incluse în memoria mașinii.
Deși micul prototip poartă sigla Google, acesta nu marchează, cel puțin pentru moment, debutul companiei americane în industria auto. Cele 100 de exemplare nu vor fi produse de Google, ci vor fi, de fapt, asamblate de un constructor din zona Detroit, al cărui nume va rămâne secret. De altfel, însuși Sergey Brin, co-fondatorul Google, a reiterat intenția de a licenția tehnologiile pe care le dezvoltă și de a încheia parteneriate cu marii producători auto, în viitorul apropiat.