joi, septembrie 12, 2024
AcasăMașini noiGENEVA 2014: Volkswagen T-Roc Concept anunță primul SUV de clasă mică al...

GENEVA 2014: Volkswagen T-Roc Concept anunță primul SUV de clasă mică al mărcii

Volkswagen T-Roc Concept anticipează în fața publicului de la Geneva direcția de design a viitorului SUV de clasă mică al casei germane. Modelul de serie va fi lansat în 2017 și va fi bazat pe o versiune mai scurtă a platformei modulare MQB.

T-Roc va rotunji gama de modele polivalente produse sub sigla Volkswagen, devenind al cincilea SUV al mărcii, urmând să fie poziționat între Taigun și Tiguan, ca un concurent direct pentru Nissan Juke, Renault Captur sau Peugeot 2008.

Cea mai recentă iterație a noului ADN de design VW, conceptul T-Roc își maschează cu succes dimensiunile exterioare deloc generoase printr-un mix atrăgător de sportivitate și robustețe. Grila frontală masivă se unește cu blocurile optice circulare full LED, accentuând impresia de lățime, detaliu estetic ce va fi grefat și pe modelul de serie.

Plafonul escamotabil transformă conceptul T-Roc într-un crossover targa. Ideea anticipată încă de anul trecut de prototipul fratelui de platformă, Audi Q1, ne dă indicii privind determinarea VW de a introduce în producția de serie o declinare de life-style a noului SUV de oraș.

Cu o lungime de 4.179 mm, o lățime de 1.831 mm și o înălțime de 1.501 mm, Volkswagen T-Roc Concept este cu 246 mm mai scurt, cu 23 mm mai lat și 199 mm mai scund decât actualul Tiguan, greutatea modelului de serie fiind estimată la mai puțin de 1.420 kg – cu 25 kg sub rivalul direct Juke.

La baza lui T-Roc se află o versiune scurtată a platformei MQB, cu un ampatament cu 10 mm mai scurt decât cel al lui Tiguan, jante de 19 inci, suspensii MacPherson pe față și multilink pe spate. Propulsia e asigurată de cea mai recentă evoluție a dieselului TDI de 2 litri commonrail, capabil să dezvolte 184 CP și să asigure un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.

Tracțiunea integrală nepermanentă 4Motion poate transmite cuplul în proporție de 50-50% între cele două punți, în mod normal doar roțile din față fiind active. Șoferul are la dispoziție trei setări distincte, Street, Snow și Off-road, putând monitoriza în permanență perimetrul exterior al mașinii cu ajutorul imaginilor preluate de camerele video integrate în faruri și oglinzi, imagini afișate pe o tabletă de 12,3 inci ce preia rolul de consolă centrală.

Modelul de serie, așteptat în 2017, va fi produs în Spania, alături de noul Audi Q1 și de actualul Q3. Gama de SUV-uri Volkswagen va cuprinde, astfel, în ordinea mărimii, noile modele Taigun, T-Roc (numele nu e definitiv), Tiguan, Touareg și Crossblue.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole