Peugeot 108, urmaș direct al lui 107, aderă la noul curent premium din segment, mizând pe șarmul său tipic franțuzesc și pe vasta ofertă de personalizare pentru a se bate de la egal la egal cu Fiat 500 sau Opel Adam.
În ton cu pretențiile sale haute couture, Peugeot 108 primește, încă de la debut, o declinare cabrio, cu pavilion amovibil din material textil. Montanţii laterali B şi C vor fi păstraţi pentru un plus de siguranţă şi rigiditate torsională. Operatiunea de pliere electrică a noului pavilion textil poate fi comandată de la un buton de pe consolă sau direct din telecomandă și va presupune rularea acestuia în partea superioară a lunetei.
Dimensiunile exterioare extrem de compacte sunt tipice clasei mini, Peugeot 108 măsurând 3,47 metri lungime, 1,50 metri înălţime şi 1,62 metri lăţime. Volumul portbagajului variază între 180 și 750 litri, iar în cazul renunțării la roata de rezervă în favoarea unui kit de reparație, capacitatea standard de încărcare crește la 196 litri. Masa la gol este printre cele mai bune din segment: doar 840 kg – cu avantaje lesne de intuit în materie de agilitate și eficiență.
În paleta de motorizări își va face loc o nouă versiune de 1,2 litri și 82 CP. Dieselul de 1,4 litri a dispărut din ofertă, Peugeot 108 fiind disponibil exclusiv în compania unor motorizări aspirate pe benzină cu trei cilindri. Modelul de bază va avea, ca și până acum, cilindreea de 1 litru și va dezvolta 68 CP. Deși, pe hârtie, motorul pare identic cu cel de origine Toyota de pe vechea generație, în realitate este vorba despre noua unitate 1.0 VTi care a debutat pe 208. Opțional, Peugeot 108 1.0 VTi va putea fi echipat cu o transmisie manuală robotizată.
Interiorul cu tușe futuriste va miza pe o ergonomie simplificată, cu comenzi grupate în jurul unui nou sistem multimedia cu touchscreen de 7 inci, cameră video pentru marșarier și posibilități de interconectare cu smartphone-urile de ultimă generație. O altă premieră este posibilitatea optării pentru un sistem de climatizare cu reglaj automat.
Peugeot 108 împarte, în continuare, platforma tehnică cu modele înrudite de la Citroen și Toyota, produse pe aceleași linii de asamblare, în uzina comună de la Kolin, Cehia.