Inovația Ford în privința accesului în habitaclu prin eliminarea celui de-al doilea stâlp lateral nu a rămas unicat. Deși B-Max abia a fost prezentat oficial și nici nu a ajuns la clienți, Tata și-a anunțat intenția de a lansa un vehicul similar. Indienii de la Tata Motors au prezentat în cadrul expoziției auto de la Geneva un concept care are unele caracteristici similare celor ale celebrului deja B-Max, care va fi produs de Ford în România. Deși designul diferă și nici dimensiunile nu sunt identice, elementul comun este chiar principalul atu pe care îl au cei de la Ford: eliminarea pilonului B. Tata Megapixel, căci despre acest concept este vorba, are o lungime de numai 3,5 metri – spre deosebire de cei puțin peste 4 metri ai Fordului – și este, conform producătorului, „un vehicul cu patru locuri, propulsie electrică extinsă prin utilizarea unui motor termic generator, util pentru cei care se deplasează în aglomerări urbane”. Spre deosebire de predecesorul său, conceptul Pixel, actualul Megapixel are în dotare patru motoare electrice – câte unul pentru fiecare roată – și posibilitatea de a se roti în doar 2,8 metri. În plus, autonomia oferită doar de baterii a crescut până la 87 km, iar ajutorul dat de propulsorul termic înseamnă un plus de peste 800km. Prin urmare, cu un singur plin, mașina poate parcurge circa 900 km. Chiar dacă vehiculul se află încă la stadiul de concept, faptul că indienii au continuat să îl dezvolte la centrele lor de design din India, Marea Britanie și Italia arată că au și intenții serioase de a îl transforma în vehicul de serie. De altfel, chiar oficialii companiei susțin acest lucru. Cel mai mare producător indian de vehicule, Tata Motors, a raportat pentru anul fiscal 2010-2011 venituri de peste 27 de miliarde de euro și are uzine în Marea Britanie – unde deține Jaguar-Land Rover -, Coreea de Sud, Thailanda, Spania și Africa de Sud.
GENEVA 2012/Tata Megapixel – caroserie fără stâlpul central, similar cu B-Max
RELATED ARTICLES