Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a rămas cel mai mare producător de autombile premium din lume, rezultatele anunțate pentru anul 2011 confirmând acest lucru. Rezultatul final al livrărilor sub brandul BMW a fost de 1,380 milioane de automobile, cel al Audi – de 1,303 milioane.
La nivelul întregului grup, BMW AG a avut încasări de 68,8 miliarde euro, în creștere cu 13,8 față de anul anterior. Profitul brut (EBT) a crescut cu o valoare impresionantă, 52,1, la 7,3 miliarde de euro, în timp ce profitul net al grupului a crescut cu 51,3, la 4,9 miliarde euro. BMW AG a livrat în total 1,668 milioane de vehicule, sub mărcile BMW, MINI și Rolls-Royce, în creștere cu 14,2.
„Anul trecut a fost cel mai bun an din istoria corporate a BMW. Am atins noi volume de vânzări, de încasări și de câștiguri și ne-am depășit țintele”, a declarat Norbert Reithofer, președinte al Board of Management BMW AG.
Rezultatele din activitățile exclusiv auto au avut de asemenea recorduri: încasările au crescut cu 16,8, la 63,2 miliarde euro, profitul operațional a urcat cu 71,7, la 7,47 miliarde euro, iar profitul brut a ajuns la 6,8 miliarde, mai mult cu 75,5 decât anul trecut. Marja de profit operațional a atins valoarea de 11,8.
Pe mărci, brandul BMW a crescut cu 12,8 la vânzări, totalul vehiculelor livrate fiind de 1,380 milioane de unități. Această valoare a făcut ca marca BMW să rămână pe locul I la nivel global, cu doar 77.000 de automobile mai multe decât rivalii de la Audi.
Volumul vânzărilor Audi s-a ridicat la 1,303 milioane de automobile, încasările au totalizat 44,1 miliarde euro, iar profitul operațional a atins 5,3 miliarde euro. Marja operațională a crescut la 12,1, Audi AG devenind, astfel, una dintre cele mai profitabile companii auto din lume. Cel mai spectaculos indicator pentru anul 2011 a fost rata de creștere a livrărilor, 19,2, un record absolut în istoria mărcii. ”2011 a fost cel mai de succes an din istoria companiei noastre. Vrem să continuăm pe acest drum în 2012 și să creștem mai puternic decât piața.” a declarat Rupert Stadler, președinte al Board of Management Audi AG. Creșterea pieței globale, în 2012, a fost estimată la circa 4.
Mercedes-Benz s-a situat pe poziția a treia în clasamentul mărcilor premium, volumul livrărilor anunțate pentru 2011 fiind de 1,26 milioane de automobile, cu o creătere de 8 faâă de anul anterior.